[Fulcross] Grusvägsrundor i Göteborgsområdet

Är det tänkt att bara vara grusväg och superenkel grusstig? Inte rötter, stenar och sånt?
I så fall är jag sugen på att hänga på en vända. Sätter på feta däck på singlespeeden först bara.

ol__ skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tänker mig att vi anpassar oss efter vad folk
> vill. Men ja, primärt grusväg och enkel stig.

Eftersom jag inte vet vad andra menar med enkel stig så avstår jag. Risken finns att det är stig i egentlig mening, dvs med rötter och annat bôs. Jag vill inte vara den begränsande faktorn.

En annan gång! :)

Mellan dig och mig är jag den begränsade faktorn. Och med enkel stig menar jag smalare grusväg. Och som sagt tänker jag mig att vi anpassar oss. Häng på :)

Hmm, nåväl, då dyker jag nog upp. Måste leta upp fetedäcken. Just nu sitter det 1.3" SportContact på... Blir Speed King 2.3 i stället.

Jo, jag bedömmer att det blir mysigt. Lite sol och hyggligt varmt, och lite lagom lerstänk :)

Fördelen med vätan och att det inte är strålande sol och 20+ grader är ju också att det blir mindre folk att kryssa mellan.

Tack för sällskapet! Lagom mycket ge och ta så att säga :) Gött att få jaga, det triggar mig för vidare träning.

Jag har redan börjat spåna på olika slingor som innebär mer rent grusvägsrace. Delsjöområdet är tyvärr lite litet och man vill få ut en längre grusvägsrunda, men om man däremot inte har något emot att köra ett par varv på samma slinga så går det nog att knåpa ihop några trevliga rundor. Jag ska försöka ha en bättre plan tills nästa gång :) Givetvis öppet för andra att komma med förslag!

Rykten och kartor indikerar att det finns endel grusvägar kring jonsered, men jag har inte rekat något där ännu. Det är ju inte så långt från delsjöområdet, men det är nog svårt att finna någon anslutning som inte innebär krångligare stig eller asfalt. Får väl bli någon rek-tur åt det hållet någon dag..

Så här blev dagens runda. För den gemensamma delen:
Snittfart strax under 25 km/h (rull) och 33.2 km totalt på tiden 101 min. Snittpuls 136 (man kan lugnt säga att det inte var kondisen som begränsade i dag...).

Jag är tyvärr för feg för att köra på annat än riktiga grusvägar eller torra grusstigar. Varje lerpöl tvingade mig att bromsa och "kicka" mig förbi. Utför på lösgrus är ingen höjdare heller.

Förutom det gick det bra och det var riktigt skoj att fräsa runt på grus lite, som alternativ till all asfaltnötning jag sysslat med senaste året.

grusrallykarta.jpg

Tillbaka
Topp