Fulldämpad stighoj för 15.000kr?

Ingen nämner Rose Granite Chief vad jag kan se. Någon särskild anledning? Är det något jag missar?
Westman, du har provkört den. Hur är den jämfört med Nerve AM?

anders_ skrev:
-------------------------------------------------------
> Ingen nämner Rose Granite Chief vad jag kan se.
> Någon särskild anledning? Är det något jag
> missar?
> Westman, du har provkört den. Hur är den
> jämfört med Nerve AM?

Trodde vi nämnt den? Det kanske var i den andra tråden om stighoj för 15k. :)

Jag gillar Granite Chief! Geon är jäkligt trevlig på den, bra kompromiss mellan trampvänlig/rapp och utförsbus. Lågt BB gör att den känns lite som en 4X-hoj när det går utför och finns berms osv. Den kändes också rätt styv, gissar att det koniska styrröret och genomgående axeln bak faktiskt bidrar lite. Bakdämparen är fint tunead till ramen, och man får olika tune beroende på vad man väger. Stort plus att man kan custombeställa den och välja delar efter eget tycke o smak. Jag körde GC både på single track och i bike parken och den gjorde inte bort sig i något av ställena.

Har faktiskt inte kört Nerve AM (dock Nerve XC) men Nerve AM och Granite Chief är på pappret väldigt lika. Rosen har lite lite kortare kedjestag och flackare styrvinkel(0.2 grader..). Oftare SRAM på Rose och Shimano på Canyon.

Mer: http://happymtb.org/2010/10/08/forsta-titt-rose-granite-chief/

Senast redigerad av en moderator:
Jag är 186 lång och väger ca 115 kg. Jag har kört Canyon Nerve AM 8 sedan 2008 i storlek M. Den har varit precis lagom på de tekniska stigarna runt Uppsala, (Lunsen och Nåsten).

Tack för alla svar i tråden, uppskattas!

Blev dock att jag köpte Scand's Trance X1. Har ju Demon att köra utför med, så denna hojen passar nog bra när jag ska köra XC ist.

Matthias87 skrev:
-------------------------------------------------------
> Blev dock att jag köpte Scand's Trance X1.

Grattis till ett bra val. Den hojen kan inte ha gått många minuter i skogen.

Tillbaka
Topp