Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Har man obegränsad budget är den helt klart ett bra alternativ. Om det är främst för stigcykling kan ju en konverterbar vara bättre för att vara mer flexibel beroende på stigtyperna.Specialized Gambit är lika lätt som Super Air R och är DH-certifierad. Jag använder den till utförscykling men det gick bra att cykla några hundra höjdmeter uppför i varma alperna.
Har man obegränsad budget är den helt klart ett bra alternativ. Om det är främst för stigcykling kan ju en konverterbar vara bättre för att vara mer flexibel beroende på stigtyperna.
Jag kör en sån själv. Jag fettade under MIPS-linern och den är tystSmith Mainline är lätt och väldigt luftig.
Knakar dock nått förjävligt.
Jag kan tipsa om den också, även om jag för säkerhets skull pensionerat den efter ett par rejäla krascher som alla har slutat lyckligt. Den har justerbart spänne i nacken likt vanliga hjälmar vilket gör att den kanske passar fler huvudformer.Jag har en IXS Trigger FF MIPS. Riktigt lätt (600g), bekväm och välventilerad. Sitter bra, går att ha solglasögon under utan att det trycker på bågarna. Skramlar inte. Certifierad enligt ASTM F1952-15.
Har aldrig krashat med så kan såklart inte säga hur bra den skyddar men givetvis bättre än valfri öppen stighjälm.