Fullfingerhandskar

Obed

Aktiv medlem
Fullfingerhandskar
Vilka handskar rekommenderar ni? Det bör vara lite förstärkning vid handflatan. De nya RaceFacehandskarna verkar inte ha någon stoppning alls vid nämnt ställe eller finns det på insidan så det inte syns på bild.

Glömde mina RF Rec-glove i våras som jag gillade så mycket. Köpte RF DH men de var inte alls lika bekväma.

Poblemet är att ingen stoppning på handskarna kräver bekvämare tjockare handtag, medans tjockt stoppade handskar handskar kräver tunnare handtag om man har något mindre händer.

Sommarhandskar bör vara förstärkta på handflatan men inte stoppade. Förstärkningen bör å andra sidan inte skava jobbigt med sina sömmar.

Fullfingerhandskar
Jag kör med Hestra XT MTB long, de är helt ok faktiskt. Lagom med stoppning i handflatan och inte för varma på sommaren. Finns hos Cykelstället på Övre Husargatan, 100m från CykelCity. :-)

/Leo

Fullfingerhandskar
zteffes Skrev:
-------------------------------------------------------
> Me too.. Hestra XT är de hanskar jag tycker
> uppfyller de flesta kraven.. dessutom är tummen
> försedd med frotté för näsan ;-)
>
> /Zteffe.

Hur f-n får du in näsan i tummen?

Fullfingerhandskar
bruse, jag tror det ska vara tvärtom - dvs tummen in i näsan. Det låter iofs också som ett hyfsat svårt projekt för normalanatomiskt konfigurerade människor, även utan handskar på. Och kanske onödigt att hålla på med i alla fall när man cyklar...

Fullfingerhandskar
Thomas Skrev:
> Och kanske onödigt att hålla på med i alla fall när man
> cyklar...

ja, tänk om man fastnar... å man måste bromsa... blire då en snorbroms?

Fullfingerhandskar
bruse Skrev:
> ja, tänk om man fastnar... å man måste bromsa...
> blire då en snorbroms?
>

Va fasen... man har ju 2 bromsar

Fullfingerhandskar
Jag änvänder dessa:

3813.jpg

och är nöjd med dem, men de är inte en perfekt sommarhandske. Lite för varma. I det väder vi har nu är de dock kanon. Använder dem till allt, men för ren cykling är nog bikevarianten bättre. Båda har den sköna gelkudden.

Fullfingerhandskar
Måste slå ett slag för mina Specialized Body Geometry Gel-kudde på precis rätt ställe och jag har aldrig kännt mig svettig i dem. Har cyklat med dem sedan i våras när det var riktigt kallt och de fungerar då med. Tunna och sköna dessutom. Cykloteket har dem bland annat.

Red. : Geometry heter de. Inget annat...

Senast redigerad av en moderator:
Fullfingerhandskar
661 har fina handskar. Jag kör med ett par Descend som är ett par år gamla, från när de fortfarande hette Axo. Mycket skön stoppning, och känns mycket välgjorda. Sitter som ett andra skinn på handen. Ser kanske lite väl combat ut med sina stora gummiblaffor på ovansidan bara. =)

Fullfingerhandskar
Om man håller i barendsen så hamnar handen utsatt så man eventuellt skulle kunna slå mot ett träd eller så.

Jag cyklar utan barends, alltså är jag Pelle.

Fullfingerhandskar
Jag kan varmt rekommendera Fox Sidewinder, som även fick bra betyg i det där testet. Visst kan jag hålla med om att "luftningen" kanske inte är den bästa, men den har varit fullt tillräcklig för mina händer alla gånger jag använt dem.

24028001F.jpg
24028007F.jpg
24028208F.jpg

Priset jag fick betala för dem i Sverige var fö. lägre än det som anges i det norska testet.

Senast ändrad:
Fullfingerhandskar
Nån som har tips på handskar för stora händer? Jag har Gores långfigrade och dom funkar, men dom känns lite korta, trots att jag har strl 11 på dom.
Skulle kunna handla med korta fingrar men jag gillar långfingrade och har gjort det sedan jag åkte motocross som palt.

Fullfingerhandskar
Trek Team Comp. Kanske inte passar jätte stora händer , men det finns ju alltide XL ;).
Kona har jag för mig att dom gör rätt stora handskar.. både bredd och längd.

Trek:n har riktigt skön passform och är förstärt med kevlar i handflatan. Är trotts detta väldigt "luftade".

Rekommenderar starkt dessa!!

Tillbaka
Topp