Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mmm, tillverkaren säger att 100mm och 4,8 ska få plats men jag är skeptisk efter mina mätningar mot 80 och Jumbo Jim 4,8. Har dock inte flyttat över hjulen än.... Dom har ju dock 90mm i kolfiber men jag kan inte avgöra om det är bra skit? https://icancycling.com/collections...an-26er-carbon-fatbike-wheelset-90mm-hooklesskais01 sa:klart du ska ha en extra fatbike att låna ut till kompisen. när du ändå är wild and crazy varför inte satsa på ett par 100 mm kolfiberhjul?
Att bygga (eller rättare sagt beställa delar till) mitt första bygge har kokat min hjärna och att bygga hjul verkar ännu svårare, eller? Har ingen aning om vad som är viktigt?Eveningstar sa:Jag hade lätt beställt dubbelbottnade fatbikefälgar i kinakol igen och byggt hjul på det. Så mycket lättare att fixa slanglöst.
Och beställ inte för breda.
Enligt Shimano funkar det, men jag har i all fall inte fått till det helt bra. Alltså, det gick att cykla, men blev bättre när jag luftat.BuTTuS sa:Och det här med att kapa bromsslangar utan att behöva lufta efteråt, funkar det verkligen?
BuTTuS sa:.....om jag nu klarar mig utan dropper...?
Octagon sa:Enligt Shimano funkar det, men jag har i all fall inte fått till det helt bra. Alltså, det gick att cykla, men blev bättre när jag luftat.BuTTuS sa:Och det här med att kapa bromsslangar utan att behöva lufta efteråt, funkar det verkligen?
BuTTuS sa:.....om jag nu klarar mig utan dropper...?
Nej, sänkstolpe vill du absolut ha.
https://happyride.se/forum/read.php/1/3405811/3405811#msg-3405811
Nä det ska kapas men det har jag ingen brådska med, vill testa den ordentligt med olika inställningar först, men så mycket lägre tror jag faktiskt inte att stammen hamnar.marr sa:Jag brukar iofs kapa gaffelröret innan jag drar i stjärnmuttern. För du ska väll inte ha 36 distanser under stammen?
Nja, en large vilket är största de har. Kort styrhuvud (heter det så?) och nu när jag har chansen att bestämma så ska styret upp! Fast fullt så där extremt blir det nog inte men jag tänker inte kapa något innan jag testat ordentligt.GetLucky sa:Tufft bygge, men är det för liten ram? Har aldrig sett så många distanser under ett styre förut.
Ja, precis, annars blir det glapp!BuTTuS sa:Men "locket" får inte ha kontakt med röret va, det ska trycka på stamm eller spacer?
BuTTuS sa:Men "locket" får inte ha kontakt med röret va, det ska trycka på stamm eller spacer?