Fullgung för ett medelsvetto [Nu med lite montering]
Nu ska det bli fullgung igen. Bygger denna hoj vid sidan av mitt "riktiga" åk, så delarna blir vad dom blir. Mer funktion än ren porr är tanken. Men som vanligt blir det nog svårt att hålla plånboken i styr.
Detta är ramen jag plockade upp idag. Sintesi Python... länkaget gör mig nostalgisk, får en tår i ögat när jag tänker på svunna tider med GT STS lobo i thermoplastic.
Ramen skall få sig en rejäl omgång. Först färgbortagningsmedel från biltema [edit: Det blev medel från Beckers istället] och sedan borstas för den där helrätta tuffa borstade looken. Funderar på en ljus lackad logga, men inte riktigt bestämt mig. Några förslag (seriösa tack) på något snyggt, tidlöst och billigt?
Som det ser ut nu till en början blir det:
Ram: Sintesi Python med en gammal vanilla dämpare (dämpare ej på bild)
Gaffel: Maverick Duc32 SC
Hjul: DaBomb på Hope BigUn
Vevar/vevlager: Shimano Hone
Styrlager: DaBomb
Styrstam: Noname lång cnc-fräst
Stolpe: Noname lackad svart
Styre: Answer någonting (XC - styre med lite rise)
Kom gärna med förslag på hur jag ska gå tillväga. Finns ju många erfarna cykelprojekterare här :) här
Detta är ramen jag plockade upp idag. Sintesi Python... länkaget gör mig nostalgisk, får en tår i ögat när jag tänker på svunna tider med GT STS lobo i thermoplastic.
Ramen skall få sig en rejäl omgång. Först färgbortagningsmedel från biltema [edit: Det blev medel från Beckers istället] och sedan borstas för den där helrätta tuffa borstade looken. Funderar på en ljus lackad logga, men inte riktigt bestämt mig. Några förslag (seriösa tack) på något snyggt, tidlöst och billigt?
Som det ser ut nu till en början blir det:
Ram: Sintesi Python med en gammal vanilla dämpare (dämpare ej på bild)
Gaffel: Maverick Duc32 SC
Hjul: DaBomb på Hope BigUn
Vevar/vevlager: Shimano Hone
Styrlager: DaBomb
Styrstam: Noname lång cnc-fräst
Stolpe: Noname lackad svart
Styre: Answer någonting (XC - styre med lite rise)
Kom gärna med förslag på hur jag ska gå tillväga. Finns ju många erfarna cykelprojekterare här :) här
Senast redigerad av en moderator: