Fulmek i ren desperation!

Muerto

Ny medlem
Jag måste bikta mig ty jag har syndat.

Fel nr. 1, bodyn till mitt baknav la av och är nu på rep. *snyft*

2. Jag har en cykeltur på 5 mil inbokad, imorgon. :)

3. Jag fick låna ett bakhjul, utan QR, fälgband, slang, skiva, kassett och däck. Tack Oskar, du är min mjälte (hjälte menar jag ju då förstås)! :D

4. Jag hade inte fälgband hemma. Därför fick jag ta nedre fållen/resåren på en gammal t-shirt och klippa till, verkar fungera. *hmm*

5. Den enda slang jag hade hemma var en Michelin WC DH-slang. Fett! *Jikes!*

6. Kassetten hade jag av någon anledning tagit lss från det trasiga navet och hade hemma, phew!

7. Det enda däck jag hade hemma var ett gammalt Ritchey Innovader semislick. 2.1 tum. Jay!

8. Min ram är disc specific, hjulet jag lånade är v-broms only. *suck*

9. Imorgonbitti måste jag gå till LBS och ta tillbaka min QR. *ööööhöh*

Alltså, t-shirt som fälgband, DH-slang och utslitet semi slick. Samt ingen bakbroms, fixerade beläggen i bakre bromsoket medelst tillklippta plastkort. Kul! Jag ska dessutom cykla 5 mil imorgon...

Har ingen bild för tillfället men det kan ordnas när allt ska av och återlämnas... :)

Senast redigerad av en moderator:
Orv skrev:
-------------------------------------------------------
> Mitt fälgband gick sönder sist och jag kör utan nu
> sedan några mil. Undrar hur viktigt det är
> egentligen.

eker hålen..om du har sånna...skaver hål ganska snart.

Eltejp funkar på mountainbike. Funkar väl som nödlösning på lvg också, körde så runt vättern, men när jag bytte däck såg jag att slangen hade stora "vårtor" vid varje ekerhål. Senare fick jag punka också.

Hemma igen efter totalt 8.5 mils cykling på 2 dagar, uppskattad sträcka. Datorn la av efter 2 km...

Hade ingen tejp hemma utom Scotch och pakettejp, inget kändes lockande.

Ska plocka av allt imorgon eller ikväll beroende på om jag kvicknar till snart. Lite seg efter 5 timmar i sadeln, idag (körde med syrran som inte är så tränad just nu därav lågt tempo).

Alternativet:

2.jpg

Fast röd och i årsmodell äldre (96 kanske?) men väldigt lik.

Tillbaka
Topp