Nito
Aktiv medlem
Fundering kring Wahoo Kickr (Core) adapter till bakaxel
Har bestämt mig att göra lite plats hemma genom att sälja av min dedikerade trainer-cykel och börja koppla på min landsvägscykel när det vankas inomhustrampande. Efter lite googlande kom jag fram till att jag behöver ny frihjulskropp eftersom jag har en Sram 12-speed kassett som jag tänkte koppla på en Kickr Core från 2020. Har beställt en ny kassett och en xdr-kompatibel frihjulskropp men kom sedan på att jag är osäker på om bakaxeln passar med medföljande adaptrar.
Har en Canyon Endurace Allroad med 12x142mm bakaxel. Vad jag kan läsa mig till så behöver jag även skaffa ett nytt adapterkit (trots att medföljande adapter till min Kickr har 142mm och 148mm skrivet på respektive sida?)?
eu.wahoofitness.com
De videos jag sett på folk som konverterar till Sram frihjul på sina Kickr Core nämner inte detta problemet.
Tacksam för hjälp innan jag klickar hem ett stycke metallskrot för 500kr...
Har en Canyon Endurace Allroad med 12x142mm bakaxel. Vad jag kan läsa mig till så behöver jag även skaffa ett nytt adapterkit (trots att medföljande adapter till min Kickr har 142mm och 148mm skrivet på respektive sida?)?
KICKR THRU AXLE KIT
KICKR THRU AXLE KIT This kit includes drive side and non-drive side adapters for bicycles with 12x142 or 12x148 thru axles. Note: This adapter is compatible with KICKR CORE and KICKR v4(2018) and newer models of KICKR. Note: Kit also includes Shimano s
De videos jag sett på folk som konverterar till Sram frihjul på sina Kickr Core nämner inte detta problemet.
Tacksam för hjälp innan jag klickar hem ett stycke metallskrot för 500kr...