Funderingar runt Polar V650

JerryS

Medlem
Skulle behöva lite allmänna synpunkter på Polar V650 om det är någon som har erfarenhet av denna.

Spontant tycker jag att det är dåligt att man inte skickar med både puls- och kadenssensor till en cykelspecifik "dator".

Blir också ngt förvirrad då de upplyser om att man kan köpa till både kanens- och hastighetssensor . . .

Kör Polar idag och är hyffsad nöjd och ligger inom ok prisklass för mig.

Några tankar?

Tack

Jerry

Det finns två olika paket. Ett med och ett utan Pulsband. Med Pulsband heter den V650 HR.

När det gäller kadens kör jag själv med Wahoo fart o kadensgivare (till V800)

Väldigt ofta kan man köpa datorn som ett "bundle" med de sensorerna inkluderade lite billigare än att köpa allt löst. För övrigt har jag inga problem med det, eftersom priset annars vore högre för alla. Kadenssensor och egentligen pulsband är något jag helt klart skulle klara mig utan, speciellt om man inte har några stora ambitioner vad gäller träningen utan bara cyklar för nöjet. På MTB känns det som att kadensen inte är fullt så viktig heller.

Ok, tack för svar.

Förstår att behovet inte är stort i skogen men jag håller mig mest på vägen och har kadens och GÅPS på den RC3 som jag är på väg att byta ut. Bundle med både kadens och puls hade varit mer schysst, finns i säg på Polars hemsida men där är det inte direkt bästa priset.

Jag köpte V650 med pulsbandet och kör Wahoos RPM kadenssensor till. Funkar hur bra som helst. V650:n är riktigt bra tycker jag men jag har inte så mycket att jämföra med heller.

Jag är lite småsugen på en V 650. Hur "bra" är kartfuntionen ? Finns hela Europa med ? Ska ner till Mallis i mitten av oktober å då vore det trevligt med en karta i den.

Pauli sa:
Jag är lite småsugen på en V 650. Hur "bra" är kartfuntionen ? Finns hela Europa med ? Ska ner till Mallis i mitten av oktober å då vore det trevligt med en karta i den.

Du laddar in karta efter behov. Du väljer en kvadrat på 45x45 mil och synkar över.

Tillbaka
Topp