GAAhhhh!!! Vilket 29er+-däck går att få tag på?

Kung Stalle

Aktiv medlem
Mitt favoritdäck, WTB Ranger 3.0 light går inte att få tag på.
Maxxis Minion DHF II finnns men är tungt och ju som alla Minions inte så värst lättrullade
Bontrager XR2 går inte att hitta
Surly kanske går att uppbringa men de är löjligt dyra (80 euro eller mer) och Surly har jag jag inte jättestort förtroende för
Panaracer Fat Nimble går att få tag på men är typ 2.6... max

Nån som har ett superbraförslag från bakom örat?
Under 1000 gram, lättrullat och kostar inte som en småbil. 3.0.

Hilfe!

STAlle

Det fanns en tråd på samma ämnet för en eller två månader sen. Jag svarade där att 29+ numera är 29x2,6".

Bontrager XR2 finns i Team Issue, men kanske är 60 euro som en småbil:

Tycker att Maxxis Rekon 29x2,8 skulle vara ett bra val, men jag hittar den ingenstans.

En fråga till TS: överlever 750 gram 3" däck I Hellas?

Mina 850 gram 2,4" bakdäck är på gränsen.

Det fanns en tråd på samma ämnet för en eller två månader sen. Jag svarade där att 29+ numera är 29x2,6".

Bontrager XR2 finns i Team Issue, men kanske är 60 euro som en småbil:

Tycker att Maxxis Rekon 29x2,8 skulle vara ett bra val, men jag hittar den ingenstans.
Problemet är ju att Bike24 skickar inte Bontrager-däck till sverige av någon outgrundlig anledning.

Annars tack!

Problemet är ju att Bike24 skickar inte Bontrager-däck till sverige av någon outgrundlig anledning.

Annars tack!

Ah, det är nytt. Jag köpte en Bontrager flaskställ hos Bike24f för 2 år sen, men det går också inte längre. Tror att Trek inte vill har internetförsäljning i Sverige, men lite konstigt att det fortfarande går i Tyskland.

Annars tack!
Bättre lycka här kanske?

Annars tack!
Kolla med nån Trek store? Jag känner iofs bara till den i GBG och vet inte om de har just de inne, eller om de kan ta in, eller vad det kostar, eller om de skickar, så fan vet hur mycket hjälp detta var, men tja, vem har sagt nåt om att hjälpa..

har ett par bomboloni 3,0 som du kan få mot ett par goda bira. halvslitna och tycker jag dåligt våtgrepp. pm isf. rör mig i dina trakter..

Tillbaka
Topp