Gaffelservice i Malmö?

Butch

Ny medlem
Gaffelservice i Malmö?
Har en Manitou Axel Comp som skulle behöva lite vår-service. Jag har kollat runt i Malmö men ingen som jag har talat med vill (eller vågar?) ge sig på att serva den. Ska tillägga att jag är nyinflyttad Malmöbo och har lite dålig koll på bra verkstäder i stan.

Är det någon här som har tips på var man kan få detta gjort, eller är det inte värre än att jag kan kavla upp ärmarna och göra det själv?

Gaffelservice i Malmö?
Har du pratat med fridhems? Dom verkar ha koll på det mesta, i lund ska det ju finnas nån seriös cykelhandlare. inte för att jag vet men kan det vara så svårt att serva den?

Gaffelservice i Malmö?
Service på cykeldelar i Malmö? Tillåt mig att utbrista i ett gapskratt. För oss malmöbor heter LBSerna crc och cc. Det finns inte en vettigt cykelhandlare i denna staden.
Vem är det som har agenturen på Manitou i Sverige, jag skulle nog skickat gaffeln dit eller fixat det själv.

//Ola

Gaffelservice i Malmö?
Henrik på Fridhemscykelaffär vid Stadsteatern är bra. Den andra Fridhemsaffären (Tessins Väg)kan jag inte rekommendera.

Gaffelservice i Malmö?
Tack. Ska kika in på Fridhems och kolla. Har hittills varit på Cykelmakar´n (Nobelvägen) och Cykelcentrum ( Kronborgsvägen) men de hade ingen lust att serva några gafflar.

Gaffelservice i Malmö?
Det har faktiskt öppnat ett nytt ställe som har ett ganska seriöst utbud av cyklar. Det heter Bike Masters och ligger i Limhamn i Postens gamla lokaler på Getgatan. Egentligen har affären funnits tidigare i en liten, liten butik på Järnvägsgatan men nu har de slagit på stort och flyttat in i en "jätte"-affär. Huruvida de kan något om gafflar låter jag vara osagt men får du inte napp på Fridhems, så hade jag provat hos dem. De verkar vilja lösa ens problem åtminstone. Även om jag inte köpt något där än, så har jag fått ett bra bemötande där.

//Peter

(Nej, jag jobbar inte hos Bike Masters, jag har inget eget intresse av att gynna dem, mer än att jag bor i närheten och hoppas att de ska etablera sig som en seriös LBS, det är nämligen ont om dem här i Malmö, se McOlas inlägg)

Gaffelservice i Malmö?
Intressant med en ny Cykelhandlare i stan, jag måste dit nån dag och kolla in. När jag är ute och cyklar landsväg och kommer tillbaks in i Malmö möts man av skyltar där det står "Malmö - Årets cykelstad", då känns oerhört intressant att det då inte har funnits någon vettig cykelhandlare i stan. Fridhems på Östra Rönneholmsv. (stadsteatern) är hyffsade, mest på grund av trevlig personal, cyklarna de har är inget hurra för. Cykelcity i Lund är det som gäller när det handlar om lvg, dock har de dålig koll på mtb är min känsla.

//Ola
Missa inte lvg-träningen med Cykelcity på Onsdag.

Gaffelservice i Malmö?
pewe,

lite sent svar men jag har varit i köpendanmark och spelat en ishockeyturnering hela helgen. Nåväl, enligt deras hemsida <http://www.bikemasters.se/dyno/> så säljer de Dyno, Gary Fisher, GT, Monark, Rex och Trek.

Gaffelservice i Malmö?
Jag vill också uttrycka min sorg över dåliga LBSer i Malmö. Har i många år letat, men kommit fram till att trots allt så är nog fridhems vid stadsteatern de bästa, trots att de alltid har samma utställningscyklar i butiken (aldrig några nyheter). Men de har två bra killar, som för det mesta verkar kompetenta och intresserade av vad de gör.

Gaffelservice i Malmö?
Servade min gaffel på Fridhems.
De gör det inte själva utan skickar i väg gafflarna.
Det blev både dyrt och med tveksamt resultat.
Blir CC i lund nästa gång.

Tillbaka
Topp