Gambler 20 eller Trekk Session 8

froggy

Ny medlem
Tja,

Har i dagsläget en Scott Ransom 20 som jag kör liftburet med. Känner att det snart kommer paja en hel del grejer och vill behålla denna för cykling på hemmaplan. Behöver därför komplettera snarast.

Om det är någon som testat någon av dessa cyklar i orginal så vore det enormt schysst med lite + och - eller om du helt enkelt har dyngkoll på DH!

Snurrat in på Scott Gambler 20 eller Trekk Session 8 så behöver inte några andra nya alternativ egentligen. Kommer göra köpet så snart som möjligt då det är brottom:))

Om någon har en beggad så är det bara att höra av sig.

Tackar // Fredrik

Jag har en Gambler 20 -09 och en session 88 ram -09 och jag tycker att dom känns väldigt olika.
Du måste prova att köra ett riktigt DH-spår själv med cyklar inställda för dig om du vill veta vad som passar dig.

Jag har flyttat grejer fram och tillbaka mellan ramarna och uppgraderat många komponenter.
För mig känns Gamblern tryggare och mera lättkörd. Gamblern väger mer, så när du vill uppåt utan lift har ju Session en liten fördel.
Min Session plockade jag ren i vintras och sedan dess ligger den i en kartong i garaget medan jag kör DH med Gamblern (nuvarande spec påminner mer om en Gambler 10), och AM med en Ransom.
Tanken är att bygga ihop session treken med en 180mm singelkrona igen, men men...

Jag är ca: 181cm
Gamblern är large.
Session är en medium (det kan vara därför Session inte ger mig samma trygghet som Gamblern?).

Har du inte möjlighet att prova innan köp så är det bara att köpa den cykel som du tycker är snyggast. Eller den du får bäst pris på.

/Lars.
...som tycker att Session 8 är en snygg cykel.

Åk till dalarna en helg och prova gambler i Gesunda ena dagen sen åker du till Säfsen och kör session en dag. det är ändå mycket pengar du lägger på cykel så du borde testa själv. Alt 2 är att åka upp till Åre och väljer 3-4 spår och kör dom med olika hyr cykalar då får du en bra uppfatning hur du fungerar med cykeln. Eller köp en beg dh som någon kört förra året då får du bra grejer till bra pris.

Tillbaka
Topp