Gammal MTB på direktdriven trainer

Sudden19

Aktiv medlem
Tjena!

Lite nyfiken på sätta ihop en gammal hoj bara för trainern.. har en GX eagle grupp, 12v kassett för HG, styre, styrstammar, sadel, sadelstolpe, handtag, pedaler osv över… så det jag egentligen saknar är någon billig skitram jag kan montera dessa saker på? Skulle det fungera med en gammal helstel mtb typ? Eller blir det problem med 12sp på en sån?

Har en Elite direto xr trainer..

Det är väl eventuellt vevpartiet som är problemet. Ska man tävla räcker kanske inte heller mtb utväxling till men det borde väl gå att få på någon form lvg vev....

Och då är det väldigt onödigt med 12s tycker jag. Går ju bra med 8 eller 9s för några hundringar

Frun har kört MTB på vår Elite Suito. Går bra att köra pass i ERG mode men ska man rejsa är det värdelöst för man trampar ur på tyngtsa växeln direkt. Borde gå att ställa in att man har ett jättestort bakhjul för att kompensera men funkar ej, tvärt om antar den istället att man har ett lvg bakhjul vilket gör utväxlingen ännu lägre än i verkligheten.

Frun har kört MTB på vår Elite Suito. Går bra att köra pass i ERG mode men ska man rejsa är det värdelöst för man trampar ur på tyngtsa växeln direkt. Borde gå att ställa in att man har ett jättestort bakhjul för att kompensera men funkar ej, tvärt om antar den istället att man har ett lvg bakhjul vilket gör utväxlingen ännu lägre än i verkligheten.
Det funkar för en del att öka storlek på bakhjulet. Jag trodde inte på det själv men efter diskussion testade jag i zwift på platten och gjorde definitivt skillnad

Snyggt! Kan du skicka en bild :)? Sist jag zwiftade körde jag mest intervaller i ERG-mode.. Så det skulle nog ev funka ändå, om man bara kör ERG..

Tillbaka
Topp