Gängpaj vevparti

• Trådstartare Trådstartare LTS
  • Start datum Start datum

LTS

Aktiv medlem
Gängpaj vevparti
Jag drog sönder gängorna i vevpartiet, alltså gängorna som man skruvar fast vevarmsavdragarverktyget i, när jag försökte dra loss vevpartiet för att byta drev idag. Det är ett vevparti för fyrkantsaxel.
Har någon ett bra förslag på hur jag får loss det?

Gängpaj vevparti
Jag fick använda ett sånt här från biltema en gång, finns nått 2 armat också, funkade rätt bra, lite knepigt att få det att lira men det gick. Detta var högerveven alltså där det finns lite mer att fästa ett sånt där på.
Archive%5CProduct_images%5C19%5CLarge%5C19-1127_l.jpg

Gängpaj vevparti
Om du värmer veven ökar den i omkrets och släpper lite lättare från 4-kantsaxeln, värmepistolshetta och avdragare får det mesta att släppa (akta så inte lacken skadas av värmen, linda fuktig trasa eller dyl) T

Gängpaj vevparti
LTS skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag drog sönder gängorna i vevpartiet, alltså
> gängorna som man skruvar fast
> vevarmsavdragarverktyget i, när jag försökte
> dra loss vevpartiet för att byta drev idag. Det
> är ett vevparti för fyrkantsaxel.
> Har någon ett bra förslag på hur jag får loss
> det?

Vad använde du för vevarmsadragare, fabrikat? Bra att veta så man kan svartlista den. Eller var den inte iskruvad i botten?

Gängpaj vevparti
Har lyckats göra samma sak. Då med biltemas avdragare. Som tur var skulle vevpartiet ändå slängas. Avdragaren gjorde vevpartiet sällskap i soptunnan efter lite vinkelslipande..

Edit: När jag tänker efter var det gängorna i lagret som gick åt piparn. Men jag skyller ändå på avdragaren. Den var mjuk som smör och istället för att trycka på den platta ytan runt om gängan så gängade den in sig. Väldigt bra funktion..

Senast redigerad av en moderator:

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp