Garda sjön

pocke

Aktiv medlem
Garda sjön
Ska till Garda i sommar och tänkte ta med mig Enduron. Kollat lite på Trailfork och de ser ut som de är överhängande black Diamond leder eller dubble Diamond.. i Sverige håller jag mig mest till rött i bikeparks(kisa/isaberg). Någon som varit i Garda och cyklat är de väldigt svåra leder? Kollat lite på youtube och tycker de ändå ser ok ut men de är ju svårt att se på film hur de verkligen är..

Garda sjön
Det finns nog leder som passar. Jag cyklade bara mtb två dagar när jag var där (Torbole). En dag tog jag och sonen en shuttle upp på en bergstopp och cyklade tillbaka (tremalzo tour). Det skulle vara xc/all-mountain men det var mest grusvägar.
En dag trampade jag upp och körde en stig ner som heter coast trail. Den var riktigt trevlig. Typ röd med lite svarta inslag. Lite exponerat bitvis dock.

Garda sjön
Det är rätt blandat, kan rekommendera Skull trail om du vill ha lite mer stökiga spår, Naranch trail är också bra. Tremalzo är bra om du vill köra en enklare tur med mycket grusväg (dock vacker). Coast trail är fin och inte så svår men ganska övervuxen på vissa ställen när jag var där senast.

Garda sjön
Det är rätt blandat, kan rekommendera Skull trail om du vill ha lite mer stökiga spår, Naranch trail är också bra. Tremalzo är bra om du vill köra en enklare tur med mycket grusväg (dock vacker). Coast trail är fin och inte så svår men ganska övervuxen på vissa ställen när jag var där senast.
Minns du om de går att rulla allt på skull trail? Finns de partier som är brantare än att man kan gå ned för dem?

Garda sjön
Ska till Garda i sommar och tänkte ta med mig Enduron. Kollat lite på Trailfork och de ser ut som de är överhängande black Diamond leder eller dubble Diamond.. i Sverige håller jag mig mest till rött i bikeparks(kisa/isaberg). Någon som varit i Garda och cyklat är de väldigt svåra leder? Kollat lite på youtube och tycker de ändå ser ok ut men de är ju svårt att se på film hur de verkligen är..
Hej!
All cykling är generellt sätt ganska brant om man inte nöjer sig med att cykla mellan vinodlingarna i dalen, vilket inte skall underskattas det heller.
Men oavsett om man kör xc cykel upp i bergen eller kör Enduro nedför så är åkningen brant, vilket är krävande både fysiskt o tekniskt för kroppen.
Men miljön du åker i är svårslaget om man ser till hela totalupplevelsen.
Så rådet är nyttja shuttle bussarna så lägger man sin energi på rätt saker.
?

Garda sjön
Om du är där nere i slutet av juni/början av juli så har du nära till Tour de France! 30 juni är det målgång i Bologna. Jag är där då - rena slumpen :cool:. TdF i Italien - helt crazy..

Garda sjön
Och är du där 25/5 är det inte så långt till Monte Grappa och näst sista etappen på girot!

(Om man nu ska titta på andra som cyklar om man är på cykelsemester)

Garda sjön
Jag var nere på Bike Festival Garda Trentino för några år sedan, och deltog i ett typ långlopp på mtb, Ronda Grande, på 76 km och 3 000 höjdmeter. Start och mål i Riva del Garda. Har tänkt att skriva en RR men varje gång jag ska ta tag i det kommer minnena svepandes, vilket kan tyckas vara bra om man ska skriva en RR men som gör att jag påminns om att det slutade i två veckors sofflidande i feber och med det har skrivlusten försvunnit.

Men är det brant? Det kan vara brant. Uppför eller nedför? Inte eller. Stökigt nedför? Det kan det vara. Fint? Mycket. God mat? Absolut. Kall öl? Yes. Gott vin? Världsklass. Vill jag åka dit igen? Verkligen.

Tillbaka
Topp