Garmin 310xt

Garmin 310xt
denna klocka är verkligen intressant. men om jag har förstått rätt måste man komplettera med kadensmätare och pulsband (eller ligger pulsbandet med i paketet?) om man vill ha det. plus power-meter som finns av tredjepartstillverkare...

Garmin 310xt
Det lär väll komma satser som inkluderar tillbehören när klockan väl är släppt.
Har man någon annan av garmins prylar har man ju dessutom dem sen tidigare.
Sen är det väll tveksamt om den med nylanseringspriset är värd mellanskillnaden till 305:an. De största förbättringarna verkar ju vara vattentätheten och batteritiden ant sport kompatibel + att den är några gram lättare.
Den verkar ju dessutom (liksom 405:an) sakna stöd för routes...
Men det beror ju på vilka funktioner man prioritera.

Garmin 310xt
kör man ironman etc så duger inte 305/405 med typ 8 h batteritid. vättern runt är också verkligen gränsfall. Men jag kör hittills Polar, men har just väntat på en Garmin med lång batteritid.

Garmin 310xt
Jo då förstår jag att den ökade batteritiden är önskvärd. Eftersom du håller på med triathlon, har du någon koll på hur pulsmätare funkar ihop med våtdräkt. Kan det bli några problem där?

Garmin 310xt
möjligen, jag har inte tyckt att det är så viktigt med pulsdata på simningen. fast med gps-logg från simningen blir det ju kul att följa upp simningen mer exakt, så då kanske det kan bli aktuellt.

Tillbaka
Topp