har haft 310an några månader nu. mycket nöjd... så här skrev jag till en polare avseende 310an
Mycklet bra att lägga upp intervaller på, om man vill spontanköra lite.
310an är ju ett träningsredskap fullt ut.
extremt bra integration med bikeroutetoaster (där man kan definiera upp tracks att köra efter), och enkelt synkade till 310an, som kör turn by turnnavigering - funkar lysande för löpning och cykling.
grymt bra integration med till exempel funbeat.
mycket snyggt med multisportfunktion, att kunna köra triathlon med förutbestämt schema i klockan. väldigt många sätt att kustomisera den. enkel hantering. bra batteritid. jäkligt skönt att ha GPSen i klockan och inte en extragrej på armen. mycket snabb att låsa satelliterna. Polar Rs800 som jag hade förut tog minst 3 minuter varje gång, 310an låser på 30 sek max.
310an synkar mycket bra med datorn. bra med möjlighet att ansluta alla ANT-enheter, även Powermeter om man har råd med det.
jag kör bara med 310 + hrm + kadens.
om man springer mycket på löpband eller i RIKTIGT tät skog kanske man behöver komplettera med footpod. annars fungerar GPSen mycket bra. Höjdmätningen (Ascent + decent) via GPSen är dock inte tillförlitlig (som på alla GPSer).