Garmin 520 +

Garmin 520 +
När 520+ var ny var det nog ingen som kallade den gammal och seg. Jag har fortfarande min gamla 520(inte +) edge, funkar prima för att starta och stoppa med vilket nog är det som krävs för en vanlig motionär.

Garmin 520 +
Hallo. Någon som har Garmin 520+ edge
Vad tycker ni om den isåfall.
Är det värt att satsa på som en vanlig motionär.
Den går väl inte att köpa ny längre och om den finns att hitta i någon gömma, kolla så den inte kostar som en 530 (går att hitta ny för under 2500:-).

Men som begagnad är den säkert ett bra köp, säkerställ bara att du inte betalar 2000:- för den ”eftersom den kostade 4000:- ny”, ett inte helt ovanligt säljargument.

Jag har en 530 och är väl nöjd med den. Känns robust, bra batteritid men jämfört med en mobil känns den ju väldigt gammaldags i grafik/handhavande men det är nog generellt för alla cykel-GPS:er utom möjligen Karoo 2.

Senast ändrad:
Garmin 520 +
Den går väl inte att köpa ny längre och om den finns att hitta i någon gömma, kolla så den inte kostar som en 530 (går att hitta ny för under 2500:-).

Men som begagnad är den säkert ett bra köp, säkerställ bara att du inte betalar 2000:- för den ”eftersom den kostade 4000:- ny”, ett inte helt ovanligt säljargument.

Jag har en 530 och är väl nöjd med den. Känns robust, bra batteritid men jämfört med en mobil känns den ju väldigt gammaldags i grafik/handhavande men det är nog generellt för alla cykel-GPS:er utom möjligen Karoo 2.
Är 530 att föredra tycker du????

Garmin 520 +

Det är 1000:- begärt

Garmin 520 +
Hallo. Någon som har Garmin 520+ edge
Vad tycker ni om den isåfall.
Skall du använda den för navigering, tex att följa rutter är risken stor att du kommer att uppleva den som långsam o seg

Är det värt att satsa på som en vanlig motionär.
Är nog (nästan) enbart vi motionärer som använder den, liksom andra GPSer.
Men om den är rätt eller fel för dig är svårt att veta, som flera redan har skrivit i tråden beror det på vad du skall använda den till. En cykelGPS skaffar man för att i realtid se olika data + loggning och navigering, enl mig. Förhoppningsvis fungerar den utan problem, men långsamt för just navigering. Är du endast ute efter loggning kan du likaväl ha en app "snurrande" i telefonen tex gratisvarianten av Strava.

Garmin 520 +
Garmin 520 +
Det är ju i princip samma men 530 har större/bättre skärm, bättre batteri och snabbare processor. Det är ju efterföljaren så den är ju ”bättre”. Har aldrig använt 520 så kan inte säga om det är någon avgörande skillnad i praktiken.
Det är inte i princip samma. Skillnaden på snabbhet i användning är jäkligt stor. Och det är inte så att 520+ är snabb med 530 snabbare.
530 är som en rätt seg smartphone, 520+ är responsiv som första generationens bankomat med pekskärm.

Tillbaka
Topp