wenna sa:
DRQ96 sa:
Jag har Garmin 800, 810 och 820. Samt en 1030 som just nu är på service hos Garmin som har en fantastisk kundsupport!
Min favorit är egentligen 810 som funkar hur bra som helst och är väldigt exakt med bra batteritid!
Kommer hålla mig till Garmin då de varit otroligt bra att hantera mina egna klantigheter
Den tekniska supporten på Garmin anser då jag är ett skämt. Diskuterat ett problem med dem och förklarade vad jag testat för problemlösning själv. Nämner att jag provat nedgradera till en tidigare firmware och får till svar att det inte går att nedgradera och att dom vill veta hur jag gjort det. Skämtar dom med mig? Vet inte supporten hur man nedgraderar firmware och har inställningen att det inte går?
Den enda hjälp supporten klarar att ge är det vanlig tramset med standard-svar som att man ska prova uppdatera enheten, hur man uppdaterar med express etc. Enkla saker som man kan läsa i manualen.
Jag har kommit underfund med varför Garmins och många andra stora bolags support suger och detta är vad jag kommit fram till.
Supporten frågar dig ett par kontrollfrågor, "Har du återställt enheten?", "Hur återställde du enheten?". Detta gör supporten därför att de klanderfritt ska kunna skicka ut en ny enhet till dig.
Du skickar sedan in din enhet, den återvinns eller skrotas och eftersom företaget ändå har hög vinstmarginal så spelar det inte så stor roll. Now you know.