Azog
Aktiv medlem
Garmin connect imponerar inte
BuTTuS sa:Går det inte att skapa aktivitetsprofiler i Garmin Connect, måste man in i klockans menyer och pilla?
Det har jag för mig att jag har gjort för länge sedan.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
BuTTuS sa:Går det inte att skapa aktivitetsprofiler i Garmin Connect, måste man in i klockans menyer och pilla?
Var har de gömt det då i så fall...?Azog sa:BuTTuS sa:Går det inte att skapa aktivitetsprofiler i Garmin Connect, måste man in i klockans menyer och pilla?
Det har jag för mig att jag har gjort för länge sedan.
Freddie L sa:Problem med Garmin Express.
Rotade fram min gamla 305:a och har loggat några turer, det är några år sedan sist. Lyckades logga in i Connect och har installerat Express på min iMac. Express hittar enheten, men när jag försöker logga in med mitt Connect-konto tar det stop...
"...kan inte kommunicera med Garmins servrar". Nehe, tänkte jag härom dagen, har nu provat tre kvällar utan lycka. Googlar då och hittar att det är/har varit ett känt fel.
Man ska:
- Kolla så tidzonen är rätt på datorn.
- Låta datorn "hitta proxy automatiskt".
- Stänga av brandväggar.
Första tanken är att det beror på gammal enhet, men Connect och Express hittar den ju. Det är inloggningen som inte funkar.
Andra tanken är att det är nån brandvägg eller inställning i mitt "internet" (wi-fi-router via mobilnätet) som stället till det, men det är över mitt förstånd.
Tredje tanken är att slänga ut iMacen genom fönstret, och klockj-vlen efter. Men jag är inte där riktigt än.
Någon som har idéer?
NickPick sa:Varför visas inte "tid i pulszon" i mitt connect?
Tegheim83 sa:Appen är ännu trevligare om man kör Beta-utvecklingen ?
Tegheim83 sa:Appen är ännu trevligare om man kör Beta-utvecklingen ?
perzzon sa:Hur gör man för att köra betan?
Från kalendern kan man visst se högsta och lägsta puls. Kanske finns fler ställen men råkade precis få syn på det och mindes din fråga. :)fhloston sa:Tegheim83 sa:Appen är ännu trevligare om man kör Beta-utvecklingen ?
+1
Där har de faktiskt fått till det. Det enda jag saknar, eller inte hittar, är lägsta-puls. Garmin har ju någon definition på vilopuls som inte är lägsta uppmätta. I gamla appen kan man även se lägsta. (detta uppmätt med en Vivosmart 3)
Eller har någon koll på om man kan se det?
NLC sa:Finns det något sätt att i efterhand skjuta in träningsimpulsen från andra aktiviteter uppladdade i GC ner till klockan eller är enda alternativet att logga allt med en enda enhet?
Peach sa:NLC sa:Finns det något sätt att i efterhand skjuta in träningsimpulsen från andra aktiviteter uppladdade i GC ner till klockan eller är enda alternativet att logga allt med en enda enhet?
Läste på DCRainmaker eller om det var en Youtube-film på hans hemsida där han går igenom exakt detta, dvs att varje Garmin-enhet lever helt sitt eget liv och vet inte ens om att det finns andra "famlijemedlemmar" som loggar träning. Domen från DCRainmaker var hård (vilket jag såklart håller med om).
Jag har dock inga tips på hur man löser problemet.
NickPick sa:Pga tabbe så hade jag helt fel FTP i min dator / klocka. Kan jag ändra det retroaktivt så att jag får rätt FTP i min aktivitet på garmin connect / strava? Den var 100 för lågt...
Vernersson sa:Just nu är imponeringsfaktorn inte så hög ;)
marr sa:Vernersson sa:Just nu är imponeringsfaktorn inte så hög ;)
Formsvacka
perzzon sa:Nollade min klocka for den har strulat med blåtanden lite.
Nu verkar all träning som är "run" synas över som "workout", de andra sporter jag testat fungerar som förväntat och i klockan ser även löpturerna rätt ut. Men så fort man syncar dem så skiter det sig. All running dynamics försvinner så klart även om det går att ställa om varje pass till löpning in och få tid, distans och karta.
Någon som sett något liknande och ev har någon lösning?
Lingon sa:Är detta en allmän Garmin-gnäll-tråd? :)
Varje gång det kommer en uppdatering så byter min Fenix 3 språk till engelska och slår på aktivitetsmätning med massa jobbiga larm som säger att jag skall röra på mig när jag ligger i soffan och slappar efter ett 4h distanspass.
Skall det vara så? Eller kan man få den att minnas mina inställningar vid uppdateringen?
Lingon sa:Är detta en allmän Garmin-gnäll-tråd? :)
Varje gång det kommer en uppdatering så byter min Fenix 3 språk till engelska och slår på aktivitetsmätning med massa jobbiga larm som säger att jag skall röra på mig när jag ligger i soffan och slappar efter ett 4h distanspass.
Skall det vara så? Eller kan man få den att minnas mina inställningar vid uppdateringen?
NickPick sa:Noll känsla på "rör dig!"-funktionen. Dock är den bra om man latar sig.