Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
littlebitrusty sa:Har ni koll på hur de räknar höjdmeter? Finner endast total stigning och total minskning. Får man totala höjdmeter genom en addition av dessa?
NLC sa:Förvisso. Men jämfört med att de inte lyckas få olika Garmin-enheter kopplade till GC att synka så att tex energiförbrukningen från en aktivitet loggade med Edge uppdateras i en Forerunner med activity tracking" påslaget utan att summan bara syns i appen/hemsidan är ju ett skämt. Återhämtningstid likaså även om jag förstår att de vill binda denna feature till deras produkter och inte som en onlinetjänst.
andrewmtb sa:Skumt. Min garmin xt735 och vivo hr synkar steg o energiförbrukning.
NLC sa:Vad hände nu då??
NLC sa:Ska man skriva i den andra tråden då ?
NLC sa:Verkar som att det bara var en fnurra på tråden. För när jag klickade runt lite så såg jag att den här hade kommit in
Som om jag hade Vector-pedaler och 50/50 i V/H-fördelning var någon helig graal.
trailmig sa:NLC sa:Verkar som att det bara var en fnurra på tråden. För när jag klickade runt lite så såg jag att den här hade kommit in
Som om jag hade Vector-pedaler och 50/50 i V/H-fördelning var någon helig graal.
Har du Vector-pedaler då?
NLC sa:trailmig sa:NLC sa:Verkar som att det bara var en fnurra på tråden. För när jag klickade runt lite så såg jag att den här hade kommit in
Har du Vector-pedaler då?
Självklart inte. P2M FTW!
andrewmtb sa:Upptäckte precis av en slump att min Garmin XT735 visar bland annat pedalbalans ifrån Elite Direto.
Tyvärr kan jag inte se datan i GC-appen, eller kan man välja vilka fält som ska visas där?
trailmig sa:andrewmtb sa:Upptäckte precis av en slump att min Garmin XT735 visar bland annat pedalbalans ifrån Elite Direto.
Tyvärr kan jag inte se datan i GC-appen, eller kan man välja vilka fält som ska visas där?
Känns som att det är tämligen svårt att avgöra pedalbalans vid svänghjulet. Jag får ibland lite weird uppgifter från min Fenix 5 och Tacx Neo men jag vet att de uppgifterna absolut inte stämmer. Ofta pedalbalans på 101% höger. Har Stages också på cykeln så det kanske är det som spökar.
andrewmtb sa:trailmig sa:andrewmtb sa:Upptäckte precis av en slump att min Garmin XT735 visar bland annat pedalbalans ifrån Elite Direto.
Känns som att det är tämligen svårt att avgöra pedalbalans vid svänghjulet. Jag får ibland lite weird uppgifter från min Fenix 5 och Tacx Neo men jag vet att de uppgifterna absolut inte stämmer. Ofta pedalbalans på 101% höger. Har Stages också på cykeln så det kanske är det som spökar.
Tycker det stämmer ganska bra faktskt på Direton. Fick 48% , 50% samt 49%, (om man jämför med balans när jag springer så brukar den vara där runtomkring) så det kan vara din stages ?
Sparas i klockan under information, men kan som sagt inte se det i GC.
Testade även att kolla i GC på nätet men ingen data där heller .
trailmig sa:andrewmtb sa:trailmig sa:andrewmtb sa:Upptäckte precis av en slump att min Garmin XT735 visar bland annat pedalbalans ifrån Elite Direto.
Tycker det stämmer ganska bra faktskt på Direton. Fick 48% , 50% samt 49%, (om man jämför med balans när jag springer så brukar den vara där runtomkring) så det kan vara din stages ?
Sparas i klockan under information, men kan som sagt inte se det i GC.
Testade även att kolla i GC på nätet men ingen data där heller .
Men alltså... hur kan din Direto avgöra varifrån kraften fördelas när den mäter vid kassetten/svänghjulet? Det är helt orimligt och bara en gissning.
NLC sa:2) appen lyckas fortfarande inte synka recover time om man använder två eller flera Garmin-enheter. Blä.
NLC sa:Är du inloggad med Martin R-Ls konto??
wenna sa:NLC sa:2) appen lyckas fortfarande inte synka recover time om man använder två eller flera Garmin-enheter. Blä.
En annan sak jag märkt med Recovery Time är att om du tränar två pass på samma dag (med samma enhet) så slås inte recovery time ihop, utan du får recovery time från det senaste passet.
Märkte det när jag kört ett ganska hårt pass på morgonen och fick 63 tim recovery time. På eftermiddagen hade jag kvar över 50 tim recovery time och körde ett lätt pass. Efter det passet hade jag typ 6 tim recovery time.
Phindus sa:wenna sa:NLC sa:2) appen lyckas fortfarande inte synka recover time om man använder två eller flera Garmin-enheter. Blä.
En annan sak jag märkt med Recovery Time är att om du tränar två pass på samma dag (med samma enhet) så slås inte recovery time ihop, utan du får recovery time från det senaste passet.
Märkte det när jag kört ett ganska hårt pass på morgonen och fick 63 tim recovery time. På eftermiddagen hade jag kvar över 50 tim recovery time och körde ett lätt pass. Efter det passet hade jag typ 6 tim recovery time.
Det är väl precis det som är målet med "aktiv vila"? ^^
Det är ju kul att medlet är högre än max på kadensen :).Bengt-re sa:Dax att anställa programerare med IQ över 67?
Referens. Strava som får sitt data ifrån gc...
pbeijer sa:Det är ju kul att medlet är högre än max på kadensen :).Bengt-re sa:Dax att anställa programerare med IQ över 67?
Bengt-re sa:pbeijer sa:Det är ju kul att medlet är högre än max på kadensen :).Bengt-re sa:Dax att anställa programerare med IQ över 67?
Jo... Det var tokfel de senaste två aktiviteterna. Tidigare aktiveter förefaller riktiga. Mysko.
me.I.am sa:Bengt-re sa:pbeijer sa:Det är ju kul att medlet är högre än max på kadensen :).Bengt-re sa:Dax att anställa programerare med IQ över 67?
Jo... Det var tokfel de senaste två aktiviteterna. Tidigare aktiveter förefaller riktiga. Mysko.
Om Min är högre än Medel så stämmer det ju.
Henrik69 sa:Jaha, då var det dags igen. Uppdaterat iphonen till 12.0.1. Nu vill inte Garmin connect koppla upp sig med bluetooth. Fick det att funka genom att ta bort kopplingen i bluetooth inställningarna på telefonen och ansluta igen. men nästa tur ville den inte synka igen. Någon mer som har problem?
På klockan borde du kunna ställa in maxpuls, tröskelpuls och pulszoner samt tröskeleffekt och effektzoner och välja att klockan INTE skall hitta dessa automatiskt.NickPick sa:Jag tror jag har frågat förr, men visst går det inte att redigera ftp efter ett pass är klart? Köpte en fr935 och synkade. Varje gång ny enhet synkas får jag automagisk ftp 186 eller något. Tar ett jobbigt pass innan jag funderar varför kraften bara låg i zon 7...