Garmin connect imponerar inte

Finns det någon epostadress för att skicka fråga till Garmin? Hittar bara telefonnummer med tillhörande telefontider, som om att dom inte vill bli kontaktade.

Vill veta varför det inte går att köpa Foretrex 801/901.

Den går att lägga i kundvagnen men saknar pris och ger felmeddelande ” Den här artikeln är inte längre tillgänglig. Du måste ta bort den innan du går till kassan.”

Finns det någon epostadress för att skicka fråga till Garmin? Hittar bara telefonnummer med tillhörande telefontider, som om att dom inte vill bli kontaktade.

Vill veta varför det inte går att köpa Foretrex 801/901.

Den går att lägga i kundvagnen men saknar pris och ger felmeddelande ” Den här artikeln är inte längre tillgänglig. Du måste ta bort den innan du går till kassan.”
Support@garmin.se

Någon mer än jag som har problem med synkning mellan Garminenhet (Edge 1040 Solar) och GarminConnect-appen i Iphone?

Tidigare har det omgående synkats tex när jag avslutar och sparar en runda på enheten.
Nu är jag tvungen att gå in manuellt i appen och trycka flera gånger på "Synk-symbolen" bredvid enheten uppe till höger, och det kan behöva göras upp mot säkert tiotal gånger innan "det biter".

Verkar även vara detsamma när jag startar innan en runda, tex att det inte synkas in nya banor jag skapat för navigering.

Någon mer än jag som har problem med synkning mellan Garminenhet (Edge 1040 Solar) och GarminConnect-appen i Iphone?

Tidigare har det omgående synkats tex när jag avslutar och sparar en runda på enheten.
Nu är jag tvungen att gå in manuellt i appen och trycka flera gånger på "Synk-symbolen" bredvid enheten uppe till höger, och det kan behöva göras upp mot säkert tiotal gånger innan "det biter".

Verkar även vara detsamma när jag startar innan en runda, tex att det inte synkas in nya banor jag skapat för navigering.
Haft samma beskymmer hela sommaren. Har startar om Connect appen varje gång den inte synkat direkt och då har det fungerat

Jag har exakt samma problem med min Edge 1050. Synkningen är ganska stokastisk, ibland finns rundan där direkt när jag startar upp appen, ibland får jag hålla på en bra stund och synka för att det ska "bita" som du skriver. Däremot funkar det nästan alltid direkt med min Forerunner 255. :confused:

Ungefär var tredje gång så tar det uppåt en timme innan det synkar över bluetooth mellan min 830 och Connect-appen på en Samsung-telefon.
Övriga gånger brukar det synka direkt när en runda stoppas och sparas.
Det som brukar hjälpa är att starta om åtminstone telefonen. Bara omstart av 830 eller app i telefonen hjälper inte.
Jag har haft en misstanke om det har kunnat bero på att telefonen blir vilsen när den får kontakt med wifi hemma, men har inte testat om det med säkerhet funkar bättre om synkningen sker innan jag har kommit hem.

Tillbaka
Topp