Garmin Edge 305 GPS med pulsmätare

Stöde

Ny medlem
Hello!
Är det nån som vet något om Garmins nya cykel-GPS Edge 305 ?
Kollade på Garmin.se men hittar den inte, men den finns ju att beställa på nätet!
Verkar vara en skön pryl på papperet iallafall :)

Den ser riktigt lovande ut! Men dyr...

<http://clarque.typepad.com/mblog/2005/08/gamin_announces.html>

Börjar leveras tidigast Januari 2006.

Själv tycker jag att nya Forerunner 305 verkar intressant.

975-975-_305.jpg

Juha: Jag har själv en Forerunner 301. Den fungerar ypperligt till det den primärt köptes för, dvs landsvägscykling. I skogen fungerar den (som de flesta GPS:er) bara hyfsat, dvs den tappar lätt kontakten med satelliterna om skogen är tät.

Så här ser Sömnlös-banan ut enligt min Forerunner:
SiR_banan_05_2.jpg

Alla som har kört denna bana kan säkert se att bilden inte stämmer helt med verkligheten på några ställen, men i det stora hela så är den korrekt.

Edge 205/305 har SIRF-teknologi vilket ska ge bättre mottagningsförmåga i skog etc. Bra. Oklart ännu om det blir SIRF i Forerunner 305. Hoppas på det. Om man bara ska använda sin GPS till att cykla är säkert Edge 205/305 ett bättre val, då den använder en kompletterande (trådlös) hastighetsgivare på cykeln så bör den fungera ypperligt även i riktigt tät skog. Ska man använda sin GPS även till löpning etc så är väl Forerunner 305 det mest intressanta alternativet.

Intressant, Peter.
Läste just att Garmin har ett partnership med Motionbased och funderade över hur det kunde se ut...

Japp, min tanke var att använda den till både cykel och löpning. Det är bara att hoppas att den har SiRFStarIII chipset.

En knepig sak jag upptäckt med min Garmin Vista...
Har också upplevt att den tappar signalen i tät skog. Jag råkade lägga den påslagen i baggageutrymmet och upptäckte när jag kom hem att den den hade "trackat" hela vägen (även bilfärden). Tydligen kan den få in en signal fastän det står i displayen att den inte har kontakt med satelliter.

Tillbaka
Topp