Garmin Edge 810 eller 510?

Jonas

Aktiv medlem
Givet rundor i hemstaden (Göteborg) primärt, vilken skulle ni välja? Klarar man sig bra med 510 i praktiken för köra en gammal respektive ny runda man aldrig kört eller kommer man ångra sig?

Är 810 användbar alls i praktiken om man vill leta nya vägar on-the-fly? ("Undra vart jag kommer om jag kör in där", eller är det bara för att få mer lättförståeliga routes och hitta till ställe x.)

Upplever ni att en 500/510 tillför något skoj jämfört med en standardmässig (icke-GPS) cykeldator i praktiken och i längden?

Jag gick nyligen i liknande tankar och gjorde lite marknadsundersökningar för att hitta vad som passade mig bäst. Jag kan verkligen rekommendera att du läser följande recension av Edge 510:

http://www.dcrainmaker.com/2013/01/garmin-edge-510-in-depth-review.html

På samma blog finns även recensioner av 500/800/810/ANNAT. Kontentan är i alla fall att 510 inte tillför särskilt mycket jämfört med 500 - speciellt med tanke på det högre priset. Välj bara 800/810 ifall du vill navigera efter kartor i GPS:en. För en priskänslig konsument som mig passar 500 perfekt.

Jo, har läst hans recensionener, men har svårt att avgöra om kartorna tillför något väsentligt avseende att följa rutter som i 80% av fallen kommer vara på bekanta vägar.

Jag är nog mest sugen på 10 modellerna pga mobilkopplingen så man slipper fippla med dator för uppladdning och ruttladdning. Bortsett det hade jag nog tagit 500, liten och fin.

Tillbaka
Topp