Garmin Edge Touring - hur bra är navigationen?

iMats

Aktiv medlem
Är det någon som har en sådan och vet hur bra den väljer färdväg? Lite orolig för framförallt Frankrike där jag inte vill hamna på väldigt trafikerade vägar utan vägren.

Ingen? Nåväl, bra pris just nu så det är väl bara att köra på. Har läst massa tester och bara positivt men just frågan om hur bra cykelväg den väljer har jag inte lyckats hitta.

Jo, så kan man ju göra :-) Vore trevligt om man kan få hjälp av gpsen när man är där ute i verkligheten och kanske inte befinner sig på den planerade rutten. Nåja, den verkar vettig i vilket fall som helst.

iMats sa:
Jo, så kan man ju göra :-) Vore trevligt om man kan få hjälp av gpsen när man är där ute i verkligheten och kanske inte befinner sig på den planerade rutten. Nåja, den verkar vettig i vilket fall som helst.

Eller hoppas på Hammerhead Karoo. Navigeringen har aldrig varit något vidare i garmins gpser. Planera rutten i något bra verktyg och för över rutten till gpsen brukar fungera bättre.

Karoo verkar ju rätt grym faktiskt! Lite frågetecken på den iofs, priset bland annat. Men den verkar ju helt klart ha mycket av det jag saknar i en vanlig gps, användarvänlighet tex :-)

iMats sa:
Karoo verkar ju rätt grym faktiskt! Lite frågetecken på den iofs, priset bland annat. Men den verkar ju helt klart ha mycket av det jag saknar i en vanlig gps, användarvänlighet tex :-)

Ja. Vi får se var det landar.

[OT]
Insåg just att jag har haft garmin gpser i 20 år nu. 4 st av 8 lever fortfarande så helt usla livslängdsmässigt är de inte iaf. Vore dock skönt med lite konkurens.

Touring Edge fungerar men du bör göra rutterna hemma i ridewithgps eller det bättre helt gratis gpsies.com

Jag hade köpt en Wahoo Elemnt (den stora) istället. Med den kan du skapa och lägga in rutter på vägen. Poi fungerar sämre annars är den bättre i allt.

Bengt-re sa:
iMats sa:

Eller hoppas på Hammerhead Karoo. Navigeringen har aldrig varit något vidare i garmins gpser. Planera rutten i något bra verktyg och för över rutten till gpsen brukar fungera bättre.

Fast det återstår ju att se. När den kommer. Svårt att utvärdera en produkt som inte är släppt ens. Förvarar absolut inte garmin, men vi vet ju inte hur den slutliga produkten av karoon blir heller.

Tillbaka
Topp