garmin edge

Lentor

Aktiv medlem
garmin edge
Hej, ska köpa en cykeldator o har kommit fram till att jag vill ha en garmin för garmin connect. ska även fungera med strava. Jag vill ha så att den automatiskt synkar över segmenten o passen till dom 2 utan att jag ska koppla in i dator o så utan det ska skötas automatiskt. behöver inte va superavancerad annars. kör mest kända spår så inget krav på nån extrem kartfunktion. vill kunna se puls, tid, varvtid etc såna basicsaker. kommer inte på allt just nu men har ni nåt bra tips då? vet inte om vanliga 130 fungerar med synkningen o så?

garmin edge
Garmin 530 rekomenderas om det rymt inom budgeten! Uppfyller det du önskar. Finns som MTB bundle om så önskas.
a jag såg den men vill helst inte lägga såpass mkt o behöver sensor bundle för o få med pulsmätaren. annars är det den som varit mest intressant men också tänkt att den kanske är lite för mkt för mina behov egentligen

garmin edge
Jag kör en Edge 130 sen nått år tillbaka, kör mest trail/ enduro samt nån XC runda ibland. För mig har den funkat hur bra som helst. Synkar direkt med Strava när den laddar över aktiviteten till Connect. Tycker den räcker om man klarar sig utan navigering, den är liten och smidig med det mest basic. Jag sköter all hantering via mobilapparna, ingen dator inblandad.

garmin edge
Jag kör en Edge 130 sen nått år tillbaka, kör mest trail/ enduro samt nån XC runda ibland. För mig har den funkat hur bra som helst. Synkar direkt med Strava när den laddar över aktiviteten till Connect. Tycker den räcker om man klarar sig utan navigering, den är liten och smidig med det mest basic. Jag sköter all hantering via mobilapparna, ingen dator inblandad.
kanske dum fråga men den laddar över aktiviten automatiskt direkt till connect? är det vanliga 130 du har eller plus? okej det låter ju väldigt bra. kör du mtb bundle eller nåt sånt? tänkte på ifall man behöver det fästet som är med där eller om det funkar bra med standard även till mtb

garmin edge
Den laddar över så fort jag sparar aktiviteten och den är synkad, blåtanden måste vara igång. Sen förs det direkt över till Strava om man har apparna anslutna. Jag har MTB bundle.... mest av allt har jag haft nytta av siloconskalet då jag fumlat med fingrarna några ggr. Men visst är fästet bra, på XC hojen kör jag dock standardfästet och det gör jobbet minst lika bra.

Senast ändrad:
garmin edge
Den laddar över så fort jag sparar aktiviteten och den är synkad, blåtanden måste vara igång. Sen förs det direkt över till Strava om man har apparna anslutna. Jag har MTB bundle.... mest av allt har jag haft nytta av siloconskalet då jag fumlat med fingrarna några ggr. Men visst är fästet bra, på XC hojen kör jag dock standardfästet och det gör jobbet minst lika bra.
vad hjälper skyddet åt fumlande? eller hur menar du? xD låter som att en 130 skulle göra jobbet jag söker iaf!

garmin edge
Jag har tappat den några gånger ?, sen vet jag inte om den skulle kraschat utan, men slapp i alla fall fula märken. Den är basic och navigeringen är inget att prata om, men jag tycker den funkar kanon. Jag saknar då ingen data, kör inte heller med pulsband

garmin edge
Jag har tappat den några gånger ?, sen vet jag inte om den skulle kraschat utan, men slapp i alla fall fula märken. Den är basic och navigeringen är inget att prata om, men jag tycker den funkar kanon. Jag saknar då ingen data, kör inte heller med pulsband
haha jaha du menade så xD aja det skalet är ju inte så dyrt så kan man ju köpa till. tränar mkt med puls så kommer behöva pulsbandet så då är nog hr bundle mer lämplig för min del om man klarar sig utan mtb-fästet. får köpa till det också i värsta fall

garmin edge
Kapar tråden. Sugen på en GPS på styret, för att ha karta uppe när jag är på nya ställen. Använder Locus + terrängkartan och egna georefade kartor idag så jag vill kunna köra över några gb kartor till en ev GPS.
Touchscreen är väl självklart?
Ev kan det vara kul med puls och hastighet men inte så viktigt.

Vilken gps? 830, 1030?

garmin edge
Kapar tråden. Sugen på en GPS på styret, för att ha karta uppe när jag är på nya ställen. Använder Locus + terrängkartan och egna georefade kartor idag så jag vill kunna köra över några gb kartor till en ev GPS.
Touchscreen är väl självklart?
Ev kan det vara kul med puls och hastighet men inte så viktigt.

Vilken gps? 830, 1030?
Jag har kört med 820 sedan den kom, men har sedan tidigt skede stört mig på touchskärmen. Ska dock vara bättre på den uppdaterade 830. Köpte en 530 åt tjejen, vilken jag har testat på ett par rundor och tycker att jag klarar mig väl utan touch. Är väl aningens meckigare att kolla runt på kartan utan touch, å så kan man inte skriva in önskad destination direkt på enheten. Men för egen del är det inget större problem då jag ändå alltid fört över rutter som jag skapat på strava. tocuhskärmen är sjukt dryg på vinterhalvåret, Åtminstone den som är på 820

garmin edge
Jag har kört med 820 sedan den kom, men har sedan tidigt skede stört mig på touchskärmen. Ska dock vara bättre på den uppdaterade 830. Köpte en 530 åt tjejen, vilken jag har testat på ett par rundor och tycker att jag klarar mig väl utan touch. Är väl aningens meckigare att kolla runt på kartan utan touch, å så kan man inte skriva in önskad destination direkt på enheten. Men för egen del är det inget större problem då jag ändå alltid fört över rutter som jag skapat på strava. tocuhskärmen är sjukt dryg på vinterhalvåret, Åtminstone den som är på 820
+1
Jag hade nog velat testa touch-skärmen innan jag köpte en 830. Finns inget värre än en dåligt fungerande touch-skärm.

Tillbaka
Topp