Garmin Forerunner 220 till Cykling?

sas123

Medlem
Hej! funderar på att köpa en Puls/GPS Klocka som jag kommer att använda mestadels till cykling och sedan lite löpning också. Har kollat på en Garmin Forerunner 220. Denna Klocka är en löparklocka men antar att den funkar lika bra till cykling också? Har också kollat på Garmin Edge men dom är dyrare och svårare att ha när man springer.

Lite väl enkel kanske.

Hade nog tittat på en klocka med cykelfunktioner och möjlighet att koppla till cykelsensorer.

Tror inte jag kommer att använda cykel sensorer utan bara Puls och GPS. Finns det någon annan klocka i ungefär samma prisklass som är mer cykel anpassad?

Jag har samma dilemma med flera sporter - en klocka. Jag kör med en gammal Forerunner 410, och använder i princip aldrig hastighet- kadenssensorn. GPS-farten duger gott tycker jag. Dubbelkolla att den går att ställa in på hastighet (km/h) också. Alltså inte enbart (löp)tempo min/km. Annars borde den funka fint!
Här är annars ett ok erbjudande på en Forerunner 620:
http://www.sportpursuit.com/catalog/product/view/id/797364

Lycka till!

Garmin forerunner 910xt. Sök på prisjakt, går att få för 1795 nu och har alla cykelfunktioner man behöver. Kan paras ihop med diverse cykelsensorer om det skulle bli aktuellt i framtiden (man vet aldrig vilka krav man har om ett par år).

Jag kör med forerunner 235 och jag har inga problem med att blåsa iväg på både mtb och landsvägspass. Den funkar utan problem. 220 är föregångaren så jag ser inga problem med att använda den om man inte bryr sig om extrasensorer (jag har även en garmin edge 810 som jag använder också :p )

Purra sa:
Jag kör med forerunner 235 och jag har inga problem med att blåsa iväg på både mtb och landsvägspass. Den funkar utan problem. 220 är föregångaren så jag ser inga problem med att använda den om man inte bryr sig om extrasensorer (jag har även en garmin edge 810 som jag använder också :p )

220 har inget cykelläge. 230/235 har det.

Tillbaka
Topp