Garmin kadenssensor

Garmin kadenssensor
Jag har en sån kopplad till min Fenix 7, funkar - har jag för mig. Har bara testat nån gång när klockan var ny och det var skoj med den nya leksaken. Kör annars med en 1040.

Den är registrerad iaf, men kan kolla imorgon för säkerhets skull.

Garmin kadenssensor
I början av min cykelkarriär så tyckte jag att en kadenssensor hjälpte mig ganska mycket med att hålla kadensen uppe, i avsaknad av riktad kadensträning.

Det var även kul att jämföra gruppcykling med växlat med de med SS.

Garmin kadenssensor
I början av min cykelkarriär så tyckte jag att en kadenssensor hjälpte mig ganska mycket med att hålla kadensen uppe, i avsaknad av riktad kadensträning.

Det var även kul att jämföra gruppcykling med växlat med de med SS.
Jag ser framför mig att framförallt min backcykling har utvecklingspotential genom att få stöd av en kadesmätare. Men så klart, då uppstår ju frågan vilken kadens man bör ha i den satans sega uppförsbacken på pendlingssträckan

Garmin kadenssensor
Jag ser framför mig att framförallt min backcykling har utvecklingspotential genom att få stöd av en kadesmätare. Men så klart, då uppstår ju frågan vilken kadens man bör ha i den satans sega uppförsbacken på pendlingssträckan

Beror väl på vilken form av doping du använder. Armstrong hade hög kadens uppför medan Ulrich hade lägre eftersom han dopade sig mer inriktat på styrka.

Garmin kadenssensor
Beror väl på vilken form av doping du använder. Armstrong hade hög kadens uppför medan Ulrich hade lägre eftersom han dopade sig mer inriktat på styrka.
Sant. Men lite taight budget för att syssla med sånt. Mestadels kvarg, enstaka gång havregryn. Men bäst funkar ända att hyfsat högljutt svära åt backhelvetet samtidigt som man trycker på lite extra. Alt jaga ikapp en slö elcyklist. Det är ändå bara 2km med 1.7% lutning men precis i slutet av sträckan så brukar var mör efter all motvind ute på fältet.

Garmin kadenssensor
Jag har en sån kopplad till min Fenix 7, funkar - har jag för mig. Har bara testat nån gång när klockan var ny och det var skoj med den nya leksaken. Kör annars med en 1040.

Den är registrerad iaf, men kan kolla imorgon för säkerhets skull.

Nu är det testat. Både den kadenssensor du länkar och gamla hederliga GSC-10 (kombinerad fart/kadens) funkar mot Fenix 7.

Brasklapp:
Kör med GSC-10 på min gravel mot 1040. Fart strular, så tagit bort magneten från ekern så den inte används, den höll på fram o tillbaka med kontakten och drog med sig kadensen i fallet. Vet inte om det problemet sitter i GSC-10 eller i 1040. Om det är 1040:an som inte kan hantera det så kan det vara samma problem med Fenix 7 - kanske.
Men kadensen funkar som sagt, och tycker farten från GPS är helt ok på mina fikarundor.

Garmin kadenssensor
Hastighetsmätare på hjul är väl främst om man kör i långa tunnlar eller andra ställen med taskig GPS-mottagning.

Nja, är man lite statistiknörd vill man att hastigheten visas exakt på träningsrundorna, jag upprepar; EXAKT!

Däremot har mina hastighets och kadenssensorer börjat flippa lite fram och tillbaka, alltså dom där "moderna" separata sensorerna, vet inte varför. Statistiknörden inom mig lider.

Tillbaka
Topp