Garmin släpper Fenix 8

Garmin släpper Fenix 8
Behåller oxå min 6x pro . Känns som det inte är någon jätteskillnad mot den jag har nu förutom amoled skärm och bättre pulsmätare.

Skulle aldrig betala 13 000 kr för en klocka heller för den delen

Garmin släpper Fenix 8
Behåller oxå min 6x pro . Känns som det inte är någon jätteskillnad mot den jag har nu förutom amoled skärm och bättre pulsmätare.

Nä, speciellt inte när den för bara 15 449:- är så mycket snyggare :-)

1724785358826.png

Garmin släpper Fenix 8
Sjuka pengar för något som de flesta inte ens har i mer än några år. Undrar lite hur de ska kunna sälja klockor i de högre segmenten när majoriteten inte ens använder en bråkdel av funktionerna ens i de enklare klockorna.

Garmin släpper Fenix 8
En epix 2 för 6500 känns ju som ett smartare köp om man vill ha en multisportklocka med amoled. Eller?
Ja, verkligen. Jag har en Epix 2 (ej pro) som förvisso var löjligt dyr när jag köpte den men om man inte vill ha stöd för rekreationsdykning så är är det marginella uppdateringar. Lite bättre upplösning, eventuellt större skärm (beroende på vilken storlek man väljer) och ett annat grafiskt gränssnitt. Några extra features i apparna men inga kioskvältare direkt.

Garmin släpper Fenix 8
Ok, priset lockar inte direkt, men om det går ner en rejäl bit så:
  • Fenix 8 solar, solcellerna verkar vara mer än en leksak, klar förbättring vad jag läst mig till (har själv en Fenix 7 solar)
  • Tycker den ser smidigare ut, min Fenix 7 ser klumpig ut i jämförelse
  • Man kan ta samtalet i klockan. OM det funkar bra så ser jag en fördel där på cykelrundorna.
  • Och för min del, en bättre pulssensor.
Men som sagt, priset lockar inte. Tyckte det var extremt redan för min Fenix 7 solar.

Garmin släpper Fenix 8
Sjuka pengar för något som de flesta inte ens har i mer än några år. Undrar lite hur de ska kunna sälja klockor i de högre segmenten när majoriteten inte ens använder en bråkdel av funktionerna ens i de enklare klockorna.
Fast sedan Fenix 3 har vi även gått från "Hej, vilken nybörjar-mtb ska jag köpa för max 8-9000:-" till Fenix 8 och "Lite sugen på att testa MTB, kan man få en ok heldämpad under 30k eller är det hardtail som gäller då?"...

Garmin släpper Fenix 8
Det ligger lite i det men det känns ändå helt sjukt. Är det nåt som imponerar på nån?

Visst, det kan vara åldern, men är det inte just gamla gubbar man måste sälja dyra grejor till?

Garmin släpper Fenix 8

Jepp, priset är galet ... men du glömde viktigaste funktionen (som finns sen åtminstone 7 Pro): ficklampa.

Som alltid finns på handleden!!!

De trippla utropstecknen är oironiska.

"Jag har ficklampa på telefonen" kontrar jag raskt med "Och man kan hämta dricksvatten i en bäck".

Garmin släpper Fenix 8
Fast sedan Fenix 3 har vi även gått från "Hej, vilken nybörjar-mtb ska jag köpa för max 8-9000:-" till Fenix 8 och "Lite sugen på att testa MTB, kan man få en ok heldämpad under 30k eller är det hardtail som gäller då?"...

Osnutna ungar, man ska alltid börja på en hardtail för att bli en riktig cyklist. Köpte ju en ny hoj för ca 35k förra året och det är sjukt vad enkelt allt är med den. Man skulle kunna tro att man blir riktigt vass av att inte cykla så mycket i 10 år men jag tror det sitter i materialet faktiskt..

Men även min Garmn som kostar 2500 kr idag är rejält kompetent.

Garmin släpper Fenix 8
The Enduro 3 is here, and seemingly has one mission, and one mission only: Go big on battery. Nearly triple their competitors, upwards of 320 hours in a regular GPS configuration. At least, in theory anyway. But fear not, I’ve been testing that.

Oh – and the kicker? It’s $200 cheaper than the Fenix 8 Solar, yet has all the same software features. For real.

Garmin släpper Fenix 8
Någon här som slagit till på en 8a? Är de så buggiga som garmins forum ger sken av?
Inväntar svarta fredagen, ska läsa formumen innan också.

Edith. Ja jäklar vad oattraktiva buggar fortfarande. Mjukvarugrejer så förhoppningsvis fixade om 12 månader när nästa BF kommer.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp