Garmin Vector 3 - kan inte uppdatera programvara

Adhocalias

Aktiv medlem
Jag fick mina hett efterlängtade Vector 3-pedaler igår. För att kunna ansluta till Zwift mm med bluetooth (vilket är en viktig funktion för mig) måste man uppdatera programvaran från medföljande 2.3 till 3.0.

Jag ansluter pedalerna till Connect Mobile utan problem. Men sen står det bara att de har den senaste programvaran och inte behöver uppdateras, vilket alltså inte stämmer.

Jag har tagit bort enheten från Connect Mobile, lagt tillbaks den. Problemet kvarstår. Pratat med Garmins tekniska support (betyg 0 av 1000).

Någon som varit igenom samma eller har ngn aning om lösning? Tacksam för alla förslag för att slippa skicka den till Garmin för påseende.

Obs! Kan bara uppdatera med telefon, så förslag på lösningar med Edge-uppkoppling eller ANT+ sticka till datorn undanbedes.

Jensen sa:
Men ni försöker uppdatera vis bluetooth och telefonen?
Ja. Fick det att funka till slut igår kväll. Efter att ha testat två olika iOS-enheter funkade det plötsligt med den tredje när jag lade till pedalerna som en ny enhet i min frus telefon i GC mobile.

Nåt är knas, men Garmin har tyvärr noll koll.

Ska ju få via en edge enhet med.

Ska jag vara ärlig så är jag ju inte förvånad. Mjulvarumässigt verkar det vara sådär me garmin. Eller min erfarenhet var att det nästan alltid var nått som var knasigt :-) men skönt att det löste sig

Jo, men hade tänkt slippa köpa en Edge det här året.

Strular fortsatt att försöka uppdatera inställningarna på pedalerna via min egen telefon. Hoppas det funkar med min frus telefon, annars kanske jag blir så illa tvungen att skaffa en ny Edge...

Adhocalias sa:
Jo, men hade tänkt slippa köpa en Edge det här året.

Strular fortsatt att försöka uppdatera inställningarna på pedalerna via min egen telefon. Hoppas det funkar med min frus telefon, annars kanske jag blir så illa tvungen att skaffa en ny Edge...

Surt om man skaffar en edge då och problemet skulle kvarstå :-)

Lyckades också få till uppdateringen efter ett flertal försök med olika telefoner och ominstallationer. Plötsligt gick det bara. Känns ju lite svajigt, men nu funkar det i alla fall. (Ta i trä!)

Hur är Vector 3, ni som har? Har reklamerat mina P1or eftersom de tappade kontakten men har läst att Vector 3 verkar lida av samma problem. (De flesta verkar ha fått problem efter batteribyte.)

konscious sa:
landen sa:
Tredje gången borde de väl ändå få till det tänker jag. DC Rainmaker verkar vara nöjd i alla fall. 3 månader verkar han ha kört. https://www.google.se/amp/s/www.dcrainmaker.com/2017/11/garmin-vector-3-power-meter-review.html/amp

Han var nöjd med dom andra versionerna också, tyvärr helt opålitlig och partisk då Garmin precis som andra tillverkare levererar produkter han använder.

Fast han brukar vara rätt kritisk mot dem med. Han skriver ju om 3orna att det ”är så här garmins pedaler borde varit från början”. Tredje gången gillt

Tillbaka
Topp