Garmin Vector 3 med problem

triple

Medlem
Jo, nu har jag köpt ett par Vector 3 trotts allt som jag läst om problemen de har haft. De är ju fantastiskt bra att kunna flytta enkelt mellan cyklar, men vi får se om det var dumt...
Så, nu har jag fått dem och använt dem två gånger. Första gången på en tur utomhus, då fick jag två spikar där den högsta var 28000W, det är ju ganska mycket ;) och flera gånger där jag fick noll!
Andra gången inomhus på trainer och då funkade de klanderfritt.
Skall jag skicka tillbaka dem eller försöka få ordning på dem?

izar

Aktiv medlem
Det beror finns uppdaterade batterihållare som bör lösa dina problem. Ett hack är att tejpa ihop batterierna med lite eltejp, det löste mina problem med en massa watt spikar.

eiskall

Aktiv medlem
izar sa:
Det beror finns uppdaterade batterihållare som bör lösa dina problem. Ett hack är att tejpa ihop batterierna med lite eltejp, det löste mina problem med en massa watt spikar.

Yes, Garmin-supporten har även uppmanat användare att smörja in batterierna med babyolja för att minska risken för glapp.

Åsa-Nisse framstår som en tysk överingenjör i jämförelse.

triple

Medlem
När jag körde dem inomhus fick jag ett meddelande att batteriet var slut. Men jag tror egentligen bara att det var samma strul eftersom de är så ny. I vilket fall har jag köpt nya batterier och skall testa igen.

Hittade detta:
https://support.garmin.com/en-US/?faq=J1EgCFrqIo0utFYW1CGTc8
...och allt är rätt enligt den.

Men jag skall testa lite tejp nästa tur också! ...som en Åsa-Nisse ingenjör ;)
...det är väldigt smidigt att ha effektmätaren i pedalerna, när man har flera cyklar!

Manurhin2

Aktiv medlem
triple sa:
När jag körde dem inomhus fick jag ett meddelande att batteriet var slut. Men jag tror egentligen bara att det var samma strul eftersom de är så ny. I vilket fall har jag köpt nya batterier och skall testa igen.

Hittade detta:
https://support.garmin.com/en-US/?faq=J1EgCFrqIo0utFYW1CGTc8
...och allt är rätt enligt den.

Men jag skall testa lite tejp nästa tur också! ...som en Åsa-Nisse ingenjör ;)
...det är väldigt smidigt att ha effektmätaren i pedalerna, när man har flera cyklar!

Det är väldigt smidigt att ha effektmätning i vevpartiet på alla cyklar nu när ett Quarq kostar 6500 och Garmin har släppt sin 3e generation pedaler utan att ha kommit i mål .

Blackberg

Medlem
Fast Assioma DUO/UNO fungerar utan problem så bara för att Garmin inte lyckas kan man inte säga att ALLA effektpedaler är dåliga. Titta istället på vilken teknik olika tillverkare använt så ser man snabbt vilka som tänkte på att göra bra produkter och inte bara använda sitt kända varumärke för att kränga produkter. Det finns fördelar med pedaler som att lätt byta mellan flera cyklar, ta med på utlandssemester om man hyr cykel, ta med till gymmet och köra på spinningcykel eller sätta på sin gamla Monark för att köra Zwift.

NLC

Aktiv medlem
Det är inte utan att man undrar vad som hade hänt om Metrigear för en så där 8 år sedan antingen hade fått göra klart sin produkt alternativt blivit uppköpt av någon annan cykeldelsfirma.

Topp