Garmin

Garmin
Fått problem med på/av knappen Här är Garmins svar

Thank you for contacting Garmin Support.

Sorry to hear that your device has broken, but good that you contacted us so we have the opportunity to help you.
The Edge 1000 has been discontinued from our range, which means that we are unable to take it in for service to repair or replace it. It is simply not part of our service program anymore. We do not have any spare parts left for this device either.
What we can offer you is a 15% discount on a new cycle computer, for example an Edge 1040, 840 or Explore 2. If it sounds interesting, just return the return email with which cycle computer you want to buy and we can post a order for you

Have a great day!

We always take all contacts in order, which means that a higher incoming volume of emails will impact our handling time. If you need more urgent help, please call to our support on (+46) (0)31 363 1001 or contact us direct via our chat.
Our opening hours are Mondays through Thursdays 10:00 - 17:00 and Fridays 10:00 - 16:00.

For around the clock access to instruction videos, manuals and product information, please visit: Support Center.
Best wishes
Alva

A perfect excuse to chose another brand and never ever buy a Garmin

Thank you

https://www.aliexpress.com/w/wholesale-garmin-edge-1000-back-cover.html?spm=a2g0o.detail.search.0

Garmin1000backcover.jpg

Garmin
A perfect excuse to chose another brand and never ever buy a Garmin
En 10 år gammal elektronikprodukt som de inte stödjer längre är skäl nog att bojkotta märket? Garmin brukar berömmas för sin ganska generösa support så det skulle vara intressant att veta vilket märke du kommer välja nu som ger dig support 10 år framöver.

Vet inte om Apple fortfarande fixar iphone 6, men kanske. (den släpptes också 2014)

Garmin
En 10 år gammal elektronikprodukt som de inte stödjer längre är skäl nog att bojkotta märket? Garmin brukar berömmas för sin ganska generösa support så det skulle vara intressant att veta vilket märke du kommer välja nu som ger dig support 10 år framöver.

Vet inte om Apple fortfarande fixar iphone 6, men kanske. (den släpptes också 2014)

Ja, Garmins hårdvarusupport är en anledning till att jag fortsätter med Garmin, även om jag gnäller lite på deras mjukvara ibland.

Garmin
Jag har tränat 5 pass på tre dagar och Garmin utbrister glatt "Vilodagen har skyndat på återhämtningen." (y) Men möjligt det beror på att jag arbetat ca 7 timmar sedan morgonpendlingen. :unsure: Alternativt att Garmin är nöjd efter min 6 1/2 timmes sömn i natt (typ, du drömde och sov oavbrutet = bra) Ändå lite skumt för att jag ansträngde mig rätt hårt i morse. Säker på att det finns någon långsynt Garmin logik bakom detta.

Senast ändrad:
Garmin
Vet att det finns 117 st olika Garmin trådar men väljer denna. (y)

Min Epix (Gen 2) Standard har börjat krångla lite sedan 20.16 uppgraderingen som gick in för några dagar sedan.

Måste nu strula rätt mycket för att den ska känna av både min externa pulsmätare samt effektmätare (båda två är nu mycket sega med att koppla upp sig). Kan behöva hoppa in och ur träningsaktiviteten etc. Till slut går det men ganska struligt. Aldrig någonsin haft strul med detta innan 20.16.

Vägen runt detta (för att slippa hoppa fram och tillbaka) är väl att koppla sensorerna först och sedan gå in i träningsaktiviteten.

Provat att ta bort och lägga till dem men verkar inte hjälpt.

@Lingon Du har väl också en Epix (Gen 2) Standard? Har du haft strul (tröghet i hur sensorer kopplar upp sig mot klockan) efter 20.16 uppdateringen?

Läser lite om version 20.16 strul i den här tråden, påminner om mitt. Den är för Fenix 7 men är väl identisk programvara med min.

Står om det även i denna tråd:

1740212521697.webp

Lite intressant dock att ingen annan här på happy verkar noterat beteendet (jag har varje fall inte sett någon skriva om detta men kan så klart ha missat...). Så jag gissar att det inte slår mot alla modeller eller åtminstone kan variera hur det beter sig.

Senast ändrad:
Garmin
Vet att det finns 117 st olika Garmin trådar men väljer denna. (y)

Min Epix (Gen 2) Standard har börjat krångla lite sedan 20.16 uppgraderingen som gick in för några dagar sedan.

Måste nu strula rätt mycket för att den ska känna av både min externa pulsmätare samt effektmätare (båda två är nu mycket sega med att koppla upp sig). Kan behöva hoppa in och ur träningsaktiviteten etc. Till slut går det men ganska struligt. Aldrig någonsin haft strul med detta innan 20.16.

Vägen runt detta (för att slippa hoppa fram och tillbaka) är väl att koppla sensorerna först och sedan gå in i träningsaktiviteten.

Provat att ta bort och lägga till dem men verkar inte hjälpt.

@Lingon Du har väl också en Epix (Gen 2) Standard? Har du haft strul (tröghet i hur sensorer kopplar upp sig mot klockan) efter 20.16 uppdateringen?

Läser lite om version 20.16 strul i den här tråden, påminner om mitt. Den är för Fenix 7 men är väl identisk programvara med min.

Står om det även i denna tråd:

Visa bilaga 753405

Lite intressant dock att ingen annan här på happy verkar noterat beteendet (jag har varje fall inte sett någon skriva om detta men kan så klart ha missat...). Så jag gissar att det inte slår mot alla modeller eller åtminstone kan variera hur det beter sig.
Har inte märkt något. Min har kopplat upp mot Kickr:n och HRM precis som vanligt.
Kollade fw och jag kör också på 20.16
Hoppas det löser sig!

Garmin
Har inte märkt något. Min har kopplat upp mot Kickr:n och HRM precis som vanligt.
Kollade fw och jag kör också på 20.16
Hoppas det löser sig!
Har visst också lite anslutningsproblem upptäckte jag i helgen. Det konstiga är att när jag cyklar inne på trainern ansluter den och HRM automatiskt, men ute måste jag ansluta HRM manuellt när jag startat aktiviteten. Dom löser väl det i nästa fw antar jag.
Undra om det är EU-byråkraternas påhitt som stökat till den för garmin?

Garmin
Har visst också lite anslutningsproblem upptäckte jag i helgen. Det konstiga är att när jag cyklar inne på trainern ansluter den och HRM automatiskt, men ute måste jag ansluta HRM manuellt när jag startat aktiviteten. Dom löser väl det i nästa fw antar jag.
Undra om det är EU-byråkraternas påhitt som stökat till den för garmin?
Min beter sig fortfarande skumt, ibland ansluter den automatiskt, ibland inte (iofs enkelt att då göra det manuellt) både gällande extern pulsmätning och kraft.

Vi får hoppas 20.17 kommer snart och löser alla problem. (y) 🙂

Senast ändrad:
Garmin
Mina anslutningsproblem är annorlunda. Jag har eller numera hade kopplat både ant och bt till effektmätaren. Det som händer nu är att den vill ansluta bägge, hela tiden.. Dvs en popup som vill ha den andra ansluten. Och det slutar inte om jag trycker ja, då vill den byta igen.

Tillbaka
Topp