Garminklocka stör Wahoo Elemnt Bolt

Har problem med att när jag kör ihop med mitt cykelsällskap som har en garminklocka för att regga sin runda så flippar min Wahoo Elemnt Bolt ut fullständigt. Den har problem att regga rundan rätt (blir väldigt rörigt på kartan), den får inte med några segment i princip och har vi något tillfälle haft 168km/h som topphastighet 😁
Någon som har någon idé om varför? Kör med speedsensor till wahoon också. Har försökt googlat men inte fått fram fler som har samma bekymmer.

Nix, men min trådlösa cykeldator fungerar inte om jag har mitt hjul med navdynamo. Mina trådlösa blåtandslurar tycker inte om att Audis elbilar kör förbi, de går helt bananer. Elektromagnetiska emissioner och immunitet är nog en framtidsbransch…

En tanke ... kan det vara så att Garminklockan av någon anledning stör kommunikationen mellan din hastighetssensor och cykeldator? Prova med att koppla bort hastighetssensorn och se om det gör skillnad.

/MM

PS! Mina blåtandslurar gillar inte induktionsspisen på högsta effekt ... men det är enkelt löst genom att ta några steg bakåt! ;-) / DS.

En tanke ... kan det vara så att Garminklockan av någon anledning stör kommunikationen mellan din hastighetssensor och cykeldator? Prova med att koppla bort hastighetssensorn och se om det gör skillnad.

/MM

PS! Mina blåtandslurar gillar inte induktionsspisen på högsta effekt ... men det är enkelt löst genom att ta några steg bakåt! ;-) / DS.
Kanske, låter ju inte helt omöjligt. Ska prova det nästa gång.

Tillbaka
Topp