Gatusopning - Stockholm

Gatusopning - Stockholm
noterade också att solna ligger efter, sollentuna är ok, stan likaså, årstaberg och söderut mot bandhagen är sämre igen. men det blir bättre för varje dag!

Gatusopning - Stockholm
Joakim "iki Lajnen" Eriksson skrev:
-------------------------------------------------------
> Tycker inte det duger till 100% inne i stan. På
> cykelbanorna är det grus kvar. Men på bilvägar
> och de mer centrala delarna är OK. Men jag kanske
> är för kritisk.

Det är du absolut inte. Jag har gjort exakt samma reflektion. Tycker det är oerhört slarvigt sopat på flera håll inne i stan (Stockholm). Att det ska vara så svårt att göra ordentligt.

Gatusopning - Stockholm
Idag verkar det ha sopats på Färingsö även efter Stenhamra. Har just kommit tillbaka efter en kort och härligt grusfri tur upp till Färentuna och tillbaka.

Gatusopning - Stockholm
Någon som har status på cykelvägarna från Sollentuna in mot Vanadisplan? Tänker främst på vägen längs tågspåret mellan helenelund och ulriksdal. Sen vägen från solna tågstation som kommer ut vid mcdonalds på solnavägen, samt längs med solnavägen.

/Magnus

Gatusopning - Stockholm
Jag såg ett följe med tre stycken grusinsamlingsmaskiner på Råsundavägen vid 11-snåret idag söndag 5/4. Jag gjorde ett tappert försök att efterlikna den gest Tom Cruise aka Maverick gör från sin MC till några lyftande F14.

Gatusopning - Stockholm
Magnus79 skrev:
> Någon som har status på cykelvägarna från Sollentuna .....

Skulle tro att dom har sopat större delen nu, men när du kommer till Sörentorp tar det stopp för där börjar Solna.

Gatusopning - Stockholm
Är det någon som har status på sopningen sträckan Slussen-Nacka-Värmdö-Vaxholm-Täby?

Samt för Hovets Gruppetto-runda Slagsta - Saltå Kvarn - Slagsta?

Några andra tips? (Har kört Färingsö som är helt fantastiskt sopat)

Gatusopning - Stockholm
putchi skrev:
> Magnus79 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Någon som har status på cykelvägarna från
> Sollentuna .....
>
> Skulle tro att dom har sopat större delen nu, men
> när du kommer till Sörentorp tar det stopp för
> där börjar Solna.

Helt riktigt, vid Sörentorp går man in i grusväggen. Cyklade till Brommaplan genom Solna i måndags - katastrof! Ulvsundabron var det säkert 8 lager grus, minst.

Gatusopning - Stockholm
I sann Coltinganda tror jag ibland att Solna kommun kan ha så låg skatt genom att vi sparar pengar på gatusopning och att kommunen äger exklusiva rättigheter att sälja cykelslang till medborgarna.

Fast nu är det bitvis rätt bra på cykelbanan parallellt med Solnavägen. Men det besynnerliga är just att det är fläckvis sopat. Ungefär som entreprenörerna delat upp sträckan sinsemellan.

Gatusopning - Stockholm
Jonas_S skrev:
> Är det någon som har status på sopningen
> sträckan Slussen-Nacka-Värmdö-Vaxholm-Täby?
>
> Samt för Hovets Gruppetto-runda Slagsta - Saltå
> Kvarn - Slagsta?
>
> Några andra tips? (Har kört Färingsö som är
> helt fantastiskt sopat)

Ut mot, nacka - gustavsberg var det väldigt välsopat när jag cyklade häromdan =)

Gatusopning - Stockholm
På många gångvägar i Solna har dom i alla fall blåst ut gruset från gräsmattorna in på cykelbanorna. Så om man cyklar i gräset slipper man gruset. Bra va?

Gatusopning - Stockholm
putchi skrev:
> På många gångvägar i Solna har dom i alla fall
> blåst ut gruset från gräsmattorna in på
> cykelbanorna. Så om man cyklar i gräset slipper
> man gruset. Bra va?

Aha, är det så de gjort. Undrade just om de börjat sanda igen.
Smart, då måste de ju sopa cykelbanorna en gång till! Kanske de detta året blir klara till kräftpremiären typ.

Tillbaka
Topp