Gävle Happy-ride lö 14/4

per.e

Aktiv medlem
Gävle Happy-ride lö 14/4
Tänkte ta en tur i Hemlingby på Lördag förmiddag, följ gärna med!

Milen alternativt annan tur beroende på vad ni som dyker upp har lust med.
Jag körde milen i Måndags och den är i bra skick.

Samling vi Preem Sörby klockan 9:50 och spårcentralen Hemlingby klockan 10:00

Vi ses,

/Per

Gävle Happy-ride lö 14/4
Tack för erbjudandet, ska tyvärr leka skogshuggare vid sommarstugan i helgen. Men nästa gång då jäv...

Var och körde i Skidstavallen idag, lite blött på femman, det är faktiskt snö i spåret fortfarande, men den är nog borta till helgen.

Hoppas att ni får en trevlig tur.

Pär N

Gävle Happy-ride lö 14/4
Tyvärr!
Har till och med nyservat bågen.
Frugan ska dock iväg på möhippa, vilket medför
att dottern blir utan föräldrar om jag hänger med.

En annan gång.

Bilagor

• P1010087.JPG
    P1010087.JPG
    80.8 KB · Besök: 31
Gävle Happy-ride lö 14/4
Jag är sugen på att hänga med. Tiden passar mig utmärkt för jag ska ändå vara i Hemlingby kl 12 och heja på ungarna som ska springa terrängtävling. Jag dyker nog i så fall upp i Hemlingby kl 10.

Körde mtb-spåret igår och det var torrt och fint. Milen bör vara likadan hoppas jag.

Gävle Happy-ride lö 14/4
Tyvärr kommer jag ej heller..
Häcken full så att säga.
Bygger om huset.
Plus att jag åkte på en rejäl resa, sjuk alltså.
Influensa, och streptokocker, och ett infekterat sår.....=> blodförgiftning, lunginflammation och en sänka på 420!!!! (nytt rekord, rekommenderas att inte försöka slå den).
Känner av sviterna från lungan än.
Hur lång tid tar det innans man är fullt återställd?
(Kanske ska ställad den frågan på ett eget forum?!)

Ska väl försöka komma igång igen.....
Men ett happy-tempo dröjer en bra stund.
Men behöver ni en grillmäster, kan man väl ställa upp! (men inte på lördag)

Gävle Happy-ride lö 14/4
Jag kanske dyker upp ändå vid spårcentralen. Vi får se hur dagsformen är.
Skulle va kul att träffa några för mig nya Happyiter.

/Ulf

Gävle Happy-ride lö 14/4
Hrr.Skalman skrev:
-------------------------------------------------------
> Kondis = 0
> Teknik = -1
>
> Vi kanske kan gå runt du o jag ;)

Kondis = -3
Teknik = -5

Och så en stressfraktur i högerfoten, fast den ska vara ok nu, men
jag skyller på den ändå och avstår.

/Fedde (bortförklaringar = +10)

Gävle Happy-ride lö 14/4
Kaaaanske dyker upp.... klockan är nu 01:30 ... mitt i natten.. mot lördag... och hojen behöver en genomgång innan nästa tur... kanske jag hinner... inte något löfte.. men vore kul! Kondisen efter vintern ligger långt under värdigheten.. men någon gång måste man köra... kanske i morgon... ha det gött oavsett om jag dyker upp eller ej!! /vilden

Gävle Happy-ride lö 14/4
Jag ploppar upp men jag får nog titta på om ni håller happy-svetto tempo.. själv blir det happy-fetto tempo..

Gävle Happy-ride lö 14/4
14 stycken dök upp, eller var det till och med 15? Vilken överraskning!

Underbart väder, torr och fin stig större delen av vägen, och ett för mig ganska lagomt tempo. Synd bara att man var tvungen att släpa sig ur sängen så tidigt på en lördag. *ler*

Synd också att mina växlar jävlades med mig, men det är sånt man får ta när allt annat var så bra.

/Daniel

Gävle Happy-ride lö 14/4
1 milen är inte o leka med
Stig2.JPG ht=580

Stora stockar över stigen
trad.JPG ht=580

Tekniska stigar
Stig1.JPG ht=580

Sen har vi lätta bitar oxxå
Blott1.JPG ht=580

Ujj ujj vem körde in i trädet
Stubbe.JPG ht=580

Lite blött va det oxxå
Blott2.JPG ht=580

Men va i hela he....
Rot.JPG ht=580

Stora floder passera vi oxxå
Bro.JPG ht=580

.
O var dom andra tog vägen vette tusan.. dom la i svetto tempo o försvann

Gävle Happy-ride lö 14/4
Vilken fin tur! Roligt att det kom så många. Väntar nu på gruppfotot så jag kan räkna hur många som var med...

/Henrik - Anthem1 med årets kedjetrassel -

Gävle Happy-ride lö 14/4
Här kommer gruppbilderna. Hittade till och med en smygtagen bild där Skalman var med.
Det skulle vara kul om alla kunde tala om var de står på bilden så man kan koppla ihop de snygga hjälmarna med happy-nicken. Själv har jag craft-tröjan och hjälmen med de fula röda hakbanden.

_DSC0013.jpg ht=487

DSC_0001.jpg ht=482

DSC_0004.jpg ht=482

DSC_0007.jpg ht=537

DSC_0008.jpg ht=528

DSC_0009.jpg ht=482

Gävle Happy-ride lö 14/4
Robin aka piglet står näst längst ut till höger.

Helt klart skoj tur även om jag tror att min kondis och ben mått bättre att hänga med skalman på fetto-tempot :-D

Gävle Happy-ride lö 14/4
Vitast tröja och gråaste cykeln är jag. Klart kul tur, hoppas lika många dyker upp nästa gång. Själv tog jag en tur till med cykelvagn upp till Hemlingby på eftermiddagen. Inte helt lätt med en växel och 16 kg barn på släp, så benen känns lagomt möra vid det här laget.

Är det inte läge för en Happybarnikärraellerstolrajd snart, fisa runt en stund med sikte på något gott fika, någon som är på?

//Tomas

Gävle Happy-ride lö 14/4
Hej! Nybörjare på detta forum.
Men jag står till vänster om Konsnablius med Craft tröjan...taggtrådshjälmen i BRYNÄS färgerna...
Och så var jag grymt slut efter detta race...kanske det syntes :)
Men det var jäkligt skoj, vilken start på säsongen...

//MasterJonte " må din cykel vara med dig..."

Senast redigerad av en moderator:
Gävle Happy-ride lö 14/4
Det är jag som har en svart GT, vit hjälm och blått H/H-underställ (på tok för varmt för vädret.)

Riktigt bra uppslutning, jag trodde att det bara skulle bli jag och PPTG.

/Per

Gävle Happy-ride lö 14/4
Hej!
Jag har röd tröja, blå hjälm och körde på en Scott cykel. Står till höger om han i vit tröja.

Gästrike Cup är en tävling som anordnas på olika platser runt om i gästrikland under sommaren. Första tävlingen är vid Testebovallen ute i Strömsbro. Det kostar inget och det krävs ingen licens. Man kan välja att ställa upp i Motion, brukar vara 2 varv (cirka 5km/varv), sport, 3 varv eller för dom riktigt duktiga 4 varv. Banornas utformning är lite beroende på vart tävlingen går. Anmälan brukar vara kl 18:00 och start 18:30. För bättre info se Gävle ck's hemsida. Magnus

Gävle Happy-ride lö 14/4
Mötte två glada cyklister vid Preem på Näringen idag ca 19:30, en på en blå? Giant?, med troja med lite vitt på... Glasklar beskrivning va?

Gick det bra på cupen? Själv har jag cykeln hängandes på mekstället i vardagsrummet, väntandes på en adapter till bakbromsen, så jag spelade lite squash istället.

Gävle Happy-ride lö 14/4
Jepp! Det gick bra. Fina stigar med snabba vändningar hit och dit. Nu är det bara 2 veckor kvar till nästa Gästrike cup 2!

/Henrik

Tillbaka
Topp