Gävle happyride

Gävle happyride
Jag har laddat upp 3 stigar för test . Men eftersom att det krävs att det finns ett gäng stigar innan man egentligen kan säga något så ligger jag lågt en stund.......
Har inte lekt med appen, den saknar funktioner. Man måste lägga en runda först i datorn, som man sen kan ladda till mobilen att köra efter. Mobilen ligger i fickan.
Strava ger mig mer, det finns inte hela stigar, men pekar på var man kan köra. Segment Explorer .
Cliiiiimb är också ganska bra.
MotionX-gps likaså .
Hitta.se - friluftskartan för lite vilse-cykling
Ghostrider för android är nog bra

Trailforks kräver att man är flera som är intresserade att sitta och lägga ut stigar för andra. Det bästa är väl att sparka igång FB-sidorna som vi har och får igång samlade rides där syftet kan vara att visa sina stigar och få umgås med likasinnade samtidigt ! Och finns det TF-intresserade med som sen vill lägga ut stigar så är det ett plus.

Men jag har som mål att försöka lägga ut en stig per månad typ.

Sen tror jag att det är någon tjomme i Sthlm som e admin för Sverige o måste godkänna din stig. Tror man kan anmäla sig att bli admin för ett distrikt.

Senast redigerad av en moderator:
Gävle happyride
Jättebra input! Man kan, om det funkade, adda stigar direkt från Strava, men då får man komma ihåg att inte logga hemifrån etc. Om det funkar bra ska jag försöka logga så mycket jag kan, bara för att behöva cykla runt överallt ;)

Gävle happyride
Vi har på mitt jobb några platser över för Spin of Hope imorgon på Friskis och svettis.
Så jag tänkte höra om det finns några personer här som är sugna att spinna för en god sak?
Vi har 2 cyklar bokade och de tider som finns lediga i skrivande stund är (1 plats per tillfälle):
07:00 Proggös
09:00 Morning Flow to Evening Party
10:00 House in the house
12:00 Best of the 00`s
14:00 The Beats of 10`s-intervall

Alla pass är 1 h och det brukar vara en rolig tillställning. PM:a mig vid intresse så berättar jag mer!

Gävle happyride
I morgon blir det stigdistans med start 07:30.
Vi ses vid Skidstavallen och sen rullar vi ut på stigarna till Harkskär och tar sen grusvägen till Källvik. Där kliver vi på stigen upp till Hilleklack och kör vi lite teknik innan vi rullar vidare på milen eller stökslingan.
Ta med en Snickers så tar vi en paus uppe på Gråberget.
Det finns en del segment efter rundan så det kan gå undan bitvis :-).
Så kliv upp i ottan och häng med, kommer bli grymt!

Gävle happyride
Jag kan tyvärr inte agera lok men hänger nog gärna på. Skulle behöva cykla 11.5 mil innan månadens slut för att få en stravapatch :)

Cyklar hellre stig dock! Typ gästrikeleden till högbo och lite snurr där kanske.

Gävle happyride
Någon mer än jag som kör CX på sköna spåret i Sätra som är 5,5? Tycker det är super. Alltså det som går bakom Läkerolen, som den ju inte heter nu. Nyinflyttad till Gävle och det spåret är ett utmärkt komplement till Högbo tycker jag

Gävle happyride
Sök på
Landsvägscyklister gävle
Gca gruppträning
Sätra cykel
Gävle CA

På fejjan.

Jag känner bara till en till CX-cyklist i "Gävle" :-)
Annars körs det mkt MTB i gävle , och lvg förstås...

Ta det lugnt i spåret o var snäll mot de "andra" motionärerna ;-)
Vi försöker ha en god stämning i spåret , det har gnällts en del på cyklister i spåret/en tidigare.

/N

Gävle happyride
Var till Hemlingby och cyklade här om dan och cyklade milspåret. Möter cyklister! Blir förvånad att man cyklar åt "fel håll", vart fall inte det håll vi alltid har cyklat. Börjar fundera på varför och ser skyltar åt andra hållet som det är cykel på.

När jag kommer till spårcentralen så kollar jag efter info om det men hittar inte att det står nåt om att man ska cykla mot springriktningen.

Det är väl bra i säg att cyklister ska möra springande men sedan urminnes tider har det varit så att de som går ska gå åt andra hållet än de som springer! På 70- och 80-talet (ja, jag vet att man är gammal som gatan) var det tydliga skyltar om det.

Tycker att det är lite märkligt ändå. Som jag brukar köra så startar jag ut efter mtb-spåret, fortsätter på andra stigar och kommer ut på 5:an strax före milspåret, på slutet kör jag gamla milspårssträckningen upp till spårcentralen. Detta blir väldigt lite efter motionsspåren och skulle naturligtvis gå att cykla andra hållet. Känns bara då konstigt att man då ska cykla mtb-spåret baklänges...

Vad har ni övriga för tankar?

Gävle happyride
Jag uppfattar den nya skyltningen visar att cyklister ska möta gående/löpare på 5'an och 10'an.
Vi cyklister får väl lära om. Det var kul att cykla 10'an baklänges, som en nästan ny bana.

Gävle happyride
Angående mitt sommaräventyr, att cykla gästrikeleden runt, tror jag skiter blanka fan i det.
Körde Gävle-medskogssjön i lördags, det var länge sen jag var så less o sur på cykeln. I mitt tycke, en skitled, den har sina fina sträckor också, men där den är dålig förtar resten, för mig.
Hittar nog på nåt annat skoj, återkommer om det .

Kom 4,5mil på nästan 4 timmar, mkt pushbike mm. Och riktigt mör i benen.

Senast redigerad av en moderator:
Gävle happyride
Medskog till Ockelbo då?
Får herr B leka pushbike så är det förfärligt! :D
Distans på lördag kanske?
På söndag öppnar högbobikebanan för cykling 1000. Tänkte åka dit och cykla runt inför måndagens högbobike i mediokert tempo.

Imorgon fredag är jag ledig och cyklar gärna med sällskap. Norrlandet kanske?

Rörigt inlägg.

Tillbaka
Topp