Gävle happyride

Gävle happyride
Intervalltävling - Musikhjälpen!
Tisdagkväll 15 dec samling 1945 vid Åbyvallen. Starten går ca 5 min längre bort och vi cyklar dit samt ett mastervarv. Startid kl 2000.
Utslagsintervall, regler gås igenom vid start. Intervallängd ca 3 min. Vila 1 min. Tävlingstid max 45 min.
Startavgift 100kr oavkortat till musikhjälpen.

Flest intervaller vinner.

Väl mött
Crille

Senast ändrad:
Gävle happyride
NickPick skrev:
-------------------------------------------------------
> Razzr skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Cykla snart någon ?
>
>
> Ska cykla idag i dagsljus om det lockar.

Vilken tid hade du tänkt att rulla ut i dag?

Gävle happyride
HenkeH(tidigare Henkerado) skrev:
> NickPick skrev:
> -----
> > Razzr skrev:
> >
>
> > -----
> > > Cykla snart någon ?
> >
> >
> > Ska cykla idag i dagsljus om det lockar.
>
> Vilken tid hade du tänkt att rulla ut i dag?

Jag är ganska flexibel. :) Dvs när som. Men det vore skönt att cykla när det är någorlunda ljust iaf.

Gävle happyride
HenkeH(tidigare Henkerado) skrev:
> Agnanaurion skrev:
> -----
> > Kanske hakar på distansen där.
> > Kompisjuldagstempo eller? :)
>
>
> En fart på runt 23 + - hade jag tänkt ialf :-)

Okejdå, då får en chans. Jag är på ;) hagsta?

Gävle happyride
Det är väl tveksamt om Gruvstugan i Högbo har öppet på juldagen. Men har de det tar vi så klart en fika hos dem, och då kan du ju få sitta och tjura på trappan där.

Gävle happyride
Supersonic skrev:
> Det är väl tveksamt om Gruvstugan i Högbo har
> öppet på juldagen. Men har de det tar vi så
> klart en fika hos dem, och då kan du ju få sitta
> och tjura på trappan där.

Haha det låter som en plan ;)

Gävle happyride
Tack för idag pojkar!

Bilagor

• image.png
    image.png
    56.3 KB · Besök: 81
Gävle happyride
NickPick skrev:
> Kul!
> Fick bara ihop 63km jag :)

Jag fick ihop 91km, men då skarvade jag på lite extra när jag lämnat er :)

Gävle happyride
Hej!

Sett att ngn mtb åkare redan startat med att piska igång stämningen för 2016 genom att cykla i skidspåren i Hemlingby. Ser ut att vara en fatbike. Trist måste jag faktiskt säga...

Gävle happyride
Hej alla!
Det har kommit fram till styrelsen i Gävle CA att det är några cyklister (mest fatbike) som cyklar i skidspåren i Hemlingby.

Det är för mig helt obegripligt att man är så egoistisk att man bara tänker på sig själv med sitt cyklande att man glömmer bort att visa respekt och hänsyn till andra människor.

Det läggs ner ett enormt jobb att få till skidspår, både för klassiskt och fristil. Varken skidspåret eller skatebädden är till för cykling.

Jag ber er cykelvänner att inte cykla där det görs skidspår. Detta gäller på alla spår, Hemlingby, skidstavallen, Sätra och andra ställen där det görs spår.

Det finns många ställen att cykla på där man inte förstör för andra, plogade grusvägar, skoterspår etc.

De som tycker att det är helt ok att förstöra skidspåren kan anmäla sig som spårskötare hos Gävle skidkamraterna.

Gävle CA /Magnus Eriksson

Gävle happyride
Föredetting skrev:
> Jo, om man tittade riktigt noga kunde man se lite
> cykelspår i skatebädden.

Jasså det var så det var.

Gävle happyride
Nu är jag inte från Gävle men jag ser inget problem med att cykla i skatespåret, så länge man inte förstör "spåret", där jag cyklat på spåret har det blivit mindre spår än det blir av skidor/stavar. Givetvis försöker man undvika spåren så gott man kan.

Gävle happyride
Yo.

Söker en mtbram 26" stl XS-S. Skivbromsfäste såklart, och helst koniskt styrrör.
Sonen ska indoktrineras i sporten på riktigt :-) Och då behöver man juste grejer, tur då att farsan typ aldrig säljer sina grejjer, ;-)
Nån som har nåt prisvärt liggandes?

Gävle happyride
Nu vet jag ju att det bara hänger härliga cyklister som respekterar varandra och andra idrottsutövares intressen i den här tråden.
Men det kan ju vara någon oansvarig med sämre förstånd som råkar läsa det här, så här kommer det en uppmaning igen.

CYKLA ELLER SPRING INTE I PREPARERADE SKIDSPÅR! Skidspår = Hela den packade ytan på motionsspåren vid t.ex Skidstavallen, Gavlehov/Sätra, Hemlingby m.fl.

Även om det har töat och ser inbjudande ut att få starka ben genom att plöja sig fram i halvpackad snö, så det inte någon bra idé. Man förstör förutsättningarna för de stackare som ska försöka få till spår när temperaturen väl sjunker och det kanske skulle gå att få till fungerande spår.

Vi cyklister har ju tyvärr (oftast oförtjänt) redan ett dåligt rykte i det här landet. Och cykling i skidspår gör det inte bättre.

Så här står det på spårstatusen för Skidstavallen på sajten skidspår.se:
"Planen och spåret upp till "Tallen" är preparerat för skate och fullt åkbart.

Övriga spår är fortfarande ej åkbara. Någon har dessutom tyvärr cyklat MTB ut på 2,5 an och gjort det betydligt svårare att få till spåren.

Uppmanar samtliga som ser någon som går eller cyklar i spåren att vänligt men bestämt avråda från detta."

Tydligen ska det finnas ett plogat spår vid I14, men det är inget som jag kan bekräfta. Kan ju finnas löpare där som säkert uppskattar om man plingar innan man passerar dem (om de inte springer med hörlurar, då får de skylla sig själva).

Gävle happyride
NI som är medlemmar i GCA kallas till planeringsmöte för Gävle UngdomsCup 5/5-16 på Skidstavallen.
Vi samlas i dag på klubblokalen i Kraftsportens hus kl. 18.30 Välkomna!

Tillbaka
Topp