Gävle happyride

Gävle happyride
Någon som har ett avid bromsluftningskit liggandes i Gävle man kan få låna?
Eller ännu bättre, någon som kan göra det åt mig mot ersättning:-)

Gävle happyride
Hej,

Snubblade in här för jag letade lite stigar i Gävletrakten och såg frågan in Trailforks tidigare (ja, jag vet att det var i Mars ;-)). Vi har använt Trailforks ganska mycket i Växjö och tycker att det är riktigt bra, apparna är bra och det är MYCKET lättare att navigera efter trailfork än Strava. Det är också kul för det är många fler som hittar stigarna och då blir det fler som cyklar. Vill man bli admin för ett område så går det också bra och då behöver man inte vänta på att stigarna ska "godkännas".

Och för mig som halvt utsocknes (jag är gammal Gävlebo) är det supersmidigt!

(Välkomna till Växjö föresten! http://www.trailforks.com/region/va...5426&lon=14.805793762206791&z=12&m=trailforks )

// Johan

Gävle happyride
Är det någon som har koll på vägen från Högbo till ockelbo och ut till Hagsta? Den var uppriven sist jag var till Högbo och jag tänkte ta en runda kring Ockelbo imorgon med landsvägshojen

Gävle happyride
Ska inte vara. Ska klistra in istället

3:e Sept, 9:00 - Sätra Vattentorn

"Tänkte mig 10-milarn vi gjort tidigare till Kolforsen, men istället för Trollrike på vägen hem fortsätter vi till Ockelbovägen och Högbo. Är det öppet kan vi fika där, annars åker vi grusvägen till Håde/Västbyggeby hem. Inget fartmål eller tidsplan."

Det blir alltså Sätra - Oslättsfors - Kolforsen - Hagstavägen - Vittinge Fäbodar - Oslättsfors igen - Ut till Ockelbovägen - Högbo - Västbyggeby - Gävle

Senast ändrad:
Gävle happyride
Hej! Jag kör asfalt från Gävle till Marma och gästrikeleden hem till Gävle idag. Startar 14:00 från Gävle. Någon som vill ut och rulla lite?

TIll Henrik:
FIn tur i onsdags! Mycket lera i ansiktet när jag kom hem! Var helt igenmurad...

/Henrik

Gävle happyride
Så här kör jag.

/Henrik

Bilagor

• Marma.jpg
    Marma.jpg
    104.6 KB · Besök: 192
Gävle happyride
HenkeH(tidigare Henkerado) sa:
Går det inte att försöka få till en runda med i stort sett bara grusväg? :-)

Jo det vore väl det bästa. Man kan försöka hitta kråkbanan mellan kolforsen och vittinge fäbodar , då slipper man hagstavägen. Sen kan man kliva på Vasan vid brädgården på väg 272 och köra den bakvarvet till högbo. Stumpen mellan oslättsfors och smörnäs blir svår att komma undan.

Gävle happyride
Agnanaurion sa:
HenkeH(tidigare Henkerado) sa:
Går det inte att försöka få till en runda med i stort sett bara grusväg? :-)

Jo det vore väl det bästa. Man kan försöka hitta kråkbanan mellan kolforsen och vittinge fäbodar , då slipper man hagstavägen. Sen kan man kliva på Vasan vid brädgården på väg 272 och köra den bakvarvet till högbo. Stumpen mellan oslättsfors och smörnäs blir svår att komma undan.
Kråkbanan går ju från hagsta rakt igenom vittersjö och kommer ut typ vid betongfabriken i Ockelbo. Man kan fortsätta den ganska långt in.

Cyklar man in "bakom ridskolan" så kan man ju ta vägen där förbi smörnäs och så. Hittar inte riktigt exakt där på skogen men det lär ordna sig.

Gävle happyride
Ett tips på fin stig är Marma till Västanån. Fin singletrack efter vattnet hela vägen. Igår hade jag även sol och medvind på den sträckan.

Bifogar en bild på pulskurvan från igår med "mellantider". Stod still och surrade med en kompis de sista 20 minuterna...

Tänkte köra samma runda idag. Någon som vill med?

Bilagor

• GavleMarmaGavle.JPG
    GavleMarmaGavle.JPG
    132.2 KB · Besök: 175
Gävle happyride
Då jag fått min 29" stulen och jag inte vet när jag har nu nytt att cykla på tänkte jag köra min gamla "Brunte" från milleniumskiftet.
Någon som har ett någorlunda fräscht 26" däck till salu? Har ett Conti RK 2.2 kvar men behöver ett till däck.

Senast ändrad:
Gävle happyride
Öppet klubbmästerskap XC för Cf-Fricyklisterna på Västerhällan i Järbo på lördag. Start kl 12.00 vid Järbo IP. Korvgrillning och skitsnack efter att siste deltagare kommit i mål. Det blir nog ett 15km långt spår som körs ett varv (man får cykla fler varv men bara första räknas)
Välkomna!

Gävle happyride
Mörkret börjar komma och det är dags att ladda upp batterierna för den underbara stigcyklingen med pannlampa.
Så kan vi få ihop ett gäng på Torsdag kväll?
Vi samlas på parkeringen vid skidstavallen kl 20 och sen kör vi på och kanske tar oss upp till Hilleklack för lite utmaningar.

Gävle happyride
Vill uppmana alla att fortsätta cykla!
Det är fortfarande härligt väder för ute cykling.
Lvg turer på söndagar, kl 10 från hjälpmedelcentralen även onsdagar kl 18 har gällt. Börjar bli mörkt för kvällscykling dock.

Mtb cykling har en härlig tid framför sig nu. Kvällscykling i pannlampanssken är otroligt kul.

Många turer annonseras via Facebook, se främst grupperna GCA gruppträning och Sätra cykel.

Magnus

Gävle happyride
Hej,

Jag är en nyfrälst mtb cyklist från gävle!

Jag har tyvärr inte hunnit leta och testa så mycket spår i Gävle än men ska försöka ta mig ut i helgen. Vill gärna hitta spår i samma nivå som de röda i Högbo, helst med några små hopp inblandade. Några förslag? Är väldigt nyfiken på skidstavallen och testebovallen, är spår uppmärkta där eller får man testa sig fram?

Gävle happyride
Kolla strava och trailforks. Där syns en del av stigarna sedan bara köra. Gc bana från 2012 exempelvis ungefär röd nivå. Hopp nja men ett litet finns.

Gävle happyride
Engstedt sa:
Hej,

Jag är en nyfrälst mtb cyklist från gävle!

Jag har tyvärr inte hunnit leta och testa så mycket spår i Gävle än men ska försöka ta mig ut i helgen. Vill gärna hitta spår i samma nivå som de röda i Högbo, helst med några små hopp inblandade. Några förslag? Är väldigt nyfiken på skidstavallen och testebovallen, är spår uppmärkta där eller får man testa sig fram?

Det finns numera tre uppmärkta spår i Järbo som utgår från Järbo IP som är riktigt fina. Ett 5,5km ett 8km och ett kombospår gå/springa/cykla på 10km
Bara en kvart längre bort från Gävle än till Högbo med bil och massor med teknisk stig och mer höjdmeter än Högbo att utforska förutom dom märkta lederna.

Gävle happyride
Idag blir det distanspass 10 mil. Någon som vill ut och rulla lite?

Gävle - Hyttön - Gävle på asfalt med MTB. Start 13:00. Snittfart 30km/h.

Lite snabbt inpå men någon kanske vill följa med. Glöm ej lampor...

/Henrik

Gävle happyride
Fin vind idag på sista passet för året. Mötte 2 MTB:are på vägen hem mellan Skutskär och Gävle. Båda körde själv. Kul att se fler träna!

/Henrik

Gävle happyride
Nästa helg (Vecka 12) tänkte jag köra samma pass 3 dagar i rad torsdag till lördag. Start i Gävle och asfalt till Hyttön och gästrikeleden hem till Gävle igen. Någon som vill följa med? Tänkte försöka komma igång med träningen...

/Henrik

Gävle happyride
Imorgon 1000 är det något slags evenemang uppe om lite vårmtbträning på testebo. Som sagt 1000 på parkeringen (sanatorievägen?) finns event I facebookgruppen Gca gruppträning eller sätra cykel.

Foxic : den rundan lät trevlig!

Gävle happyride
Känns som Gävletråden är på väg att dö! Vi är ju ute o cyklar!

Den 5:e juli blir det Strava-Rally på Norrlandet.
Se Facebookgruppen Sätra Cykel för info.

Samling på Skidstavallen 1730 den 5:e juli.

Ca 15-18st specialsträckor på ca 0,2-1,5km, det blir tufft och jobbigt såklart!
Förra året tog det oss nästan 3 timmar att komma runt, blir nog lika i år.
Strava sköter tidtagningen, och samtliga sträckor finns där.

:-D

Tillbaka
Topp