Gävle happyride

Gävle happyride
Är det någon som saknar sin äldre Bianchi i Gävle? Såg en celeste färgad med landsvägs pedaler framförd av en man som inte passade in på en racer.
Jag smygtog en bild bakifrån när han gick förbi.
\\Ulf

Gävle happyride
Hej på er!

Fick min fulpendlare stulen vid stationen natten mellan torsdag-fredag.
Mycket bytt av mig så det lär ju inte finnas en lika:

Trek 7100 ram. Singelklinga. Shimano WH-R501 hjul med ett schwalbe one däck i fram.
Giant sadel med kolfiber-stolpe. Hela cykeln är svart men med illblåa handtag.

Pm:a eller skriv gärna om ni ser den!

Gävle happyride
De skrev om att vi fått pumptracken justerad, någon har hyvlat av toppen på fyra av kullarna i pumpen och lagt på massor på en femte. Så nu går det inte längre att hålla flytet ett helt varv runt banan.
Och så står det att vi håller på att skylta upp slingor för XC. Men det är inte något som är färdigt ännu.

Gävle happyride
Nilsen sa:
De skrev om att vi fått pumptracken justerad, någon har hyvlat av toppen på fyra av kullarna i pumpen och lagt på massor på en femte. Så nu går det inte längre att hålla flytet ett helt varv runt banan.
Och så står det att vi håller på att skylta upp slingor för XC. Men det är inte något som är färdigt ännu.

Ok! tack för info
mvh Ulf

Gävle happyride
Visst finns det någon ny cykelled som går längs med vattnet ut mot bönan? (Tänker inte på cykelvägen utan någon mtb-led) Någon som kört den och har en gpx?

Gävle happyride
Nilsen sa:
luktar nyhetstorka.

Gävle happyride
Najs! gick å köpte en FS29:a bara för att jag fick tillbaka suget efter MTB igen efter att cyklat blåa slingan.
Riktigt bra jobbat med stigarna!
Nu är det bara flåset som saknas.... å fläsket skall bort....

Gävle happyride
Kommunen om Hemlingby: "Det pågår en upprustning av milspåret för att skapa bättre möjligheter för cyklister. "

Bättre för vilka cyklister? Rena nybörjare? Enligt mig har de sabbat totalt där de "fixat", är ju grusväg där nu.

Gävle happyride
När milen gjordes handikappanpassad (givetvis bra för de i tex rullstol) så försvann hela charmen enligt mig. Gcväg med mötande löpare med hörlurar är väl ingen bra cykelmiljö, samtidigt som dom blir irriterad på cyklister som inte saktar med.

Blåa och röda på skidstavallen ?

Gävle happyride
Jag tror att det är lugnt nu, det kommer ju ändå att smälta bort i veckan.
Men vi kommer att plocka bort skyltarna när det blir spårat. Då vill vi inte att man cyklar längs slingorna, av respekt för skidåkarna.

Men jag har hört att det är några som planerar att försöka få till en slinga på Testebo för vintercykling, där kommer man inte i konflikt med några skidåkare iaf. men man får väl se upp för folk som promenerar och rastar hundar där.

Gävle happyride
Nilsen sa:
Men jag har hört att det är några som planerar att försöka få till en slinga på Testebo för vintercykling, där kommer man inte i konflikt med några skidåkare iaf. men man får väl se upp för folk som promenerar och rastar hundar där.

intressant!
för min del så kommer det nog bli mestadels pannlampscykling så krockar med flanörer undviks.

Gävle happyride
Är det gruppträning någon speciell dag på GCA lokalen eller kan man lugnt glida dit vilken kväll i veckan som helst utan att trasha en ungdomsträning tex?

Gävle happyride
Styrelsemöte i dag ons 28/11 kl 19.00 vet jag(skrev fel dag först) i övrigt så tror jag inte det finns några bokade tider för gemensam träning. Brukar läggas upp på Facebook GCA gruppträning i så fall.

Kan även nämna att det är på väg in fler nya Monarker

Senast ändrad:
Gävle happyride
Gävle happyride
20190529_191958.jpg
någon borde göra något:-)

Gävle happyride
visst är det så, men lite synd ändå när resten av banan är kanon.(förutom vid ''ängen'' ca 300m efter start) men en cykeltvätt vore inte fel vid start/mål :-)

Gävle happyride
Jäkla bra fart här i tråden:-)
Är det bara jag som tycker det var bättre före Facebook och instagram tog över happy som någon sorts digital samlingsplats för våra äventyr/körningar?
nu hojar jag otroligt lite pga av att jag blivit med ett 100 år gammalt hus som behöver min tid och kärlek.
Men dom få gånger det kommer bli av så skall jag försöka hålla liv i denna tråd:-!
Ta hand om Er!

Gävle happyride
Tog årets första (enda) sväng på milen i Hemlingby igår. Nu var den ännu mer förstörd (handikappanpassad?), från att man svänger av 5an fram till bron innan backen är den numera grusväg.

Gävle happyride
Tog en kort sväng på midsommarafton, hade inte cyklat(eller gjort någonting konditionskrävande) sen den 14-sept förra året...
formen är inte den bästa om man säger så:-)
Men jäklars vad ni hade ordnat fina spångar mm på skidstavallen, Högbo klass på banorna. #tvåtummarupp

p.s hade glömt hur ont det gör i röven när man inte cyklat på länge, nu vet jag:-)

Gävle happyride
Nån som vet nåt om byggena i Hemlingbybacken? Dels på östra sidan, börjar bakom tornet. Inte klar men några rejäla hopp är byggda . Och väster om liften är det en början på någon slags flow/downhillbana.

Gävle happyride
Tillbaka
Topp