Ge feedback på söndagens åkning i Hammarbybacken! (28:e maj)

• Trådstartare Trådstartare GP
  • Start datum Start datum

GP

Ny medlem
Tjena!

Stockholms Friåkare är mycket nöjda med söndagens DH-session i Hammarbybacken. Vädret var mestadels bra, liften funkade näst intill felfritt och över 65 åkare dök upp! Vi har även fått klartecken att bygga en slopestylebana i backen och detta bygge påbörjas snarast. Allt detta bådar gott för framtiden!

Vi söker nu feedback från er åkare. Vad var bra? Vad kan göras bättre?

PS. Nästa byggdag är nu på tisdag (30:e maj).

Generellt sett mycket bra, ni har gjort kanonjobb. Man tackar och bockar.

Jag orkar inte lista allt som var bra, det var det mesta så jag är lite opedagogisk och tar bara upp där det finns utrymme för förbättring.

Nybörjarbanan skulle kunna få lite berms ute i skidbacken, visst är det lattjo att sladda på gräset men jag tror att det skulle kännas tryggare för den som är kör utför för första gången att ha mer "stöd".

Och för mig som är halv-rookie så tyckte jag att det var i trixigaste laget i partiet vid stenskravlet i riktiga dh-banan, men det beror kanske bara på att jag körde på tok för långsamt in i det och hade ingen stryfart alls (det kändes som om det var uppförsbacke). Det ska ju iofs vara stökigt, så det kanske är jag som är "problemet" och inte banan. :-)

Det skulle förvisso kräva mer personal men om det hade sålts läsk och varmkorv (eller bara läsk som är lätt att spara till ett senare tillfälle) så tror jag att Sthlms FÅ hade kunnat dra in lite extra stålars.

Det kändes som om liften gick långsamt. Var det bara som det upplevdes eller går den att köra snabbare?

Återigen, tack för allt arbete som ni lägger ner!

Tack för bra feedback TBone... Kul att du uppskattade det hela...

Avsaknaden av berms i nybörjarspåret är tyvärr inte självvalt. Vi får helt enkelt inte bygga något ute i backen.

Angående liften så gick den i långsammaste laget, absolut. Det var många som inte åkt lift och var osäkra i början av dagen, därför drog vi ner farten. Dessvärre var det ingen som tänkte på att dra upp den igen när alla blivit varma i kläderna. En grej att förbättra till nästa gång.

Stenkistan är ett riktigt knepigt parti, som inte blir lättare av avgrundshålet fyllt med lera precis innan. Vi ska se om vi kan göra någon förändring där..

Åtminstone 6/6 kommer cafeterian att vara öppen, sen får vi se hur det blir framöver med förtäringsutbudet.

Vi vill också passa på att tacka alla som var där och gjorde premiären till den cykelfest det blev.
Stort tack!

stort plus att liften gick (oavsett fart)
plus för bra hjälp vid liften
stort plus för att ni grävt fram ett par spår i backen!!
plus ett par plus till för många bra saker.

förbättringar behövs kanske vid sista landningen, den kändes lite platt.
förstärka bermsen på nybörjarspåret, iaf den vid lampstolpen..

jag gillade skogen och stenkistan när jag väl hittade rätt växel för den, detta trots att det krävdes trampa.. =)

ses den 6:e.

Jag tycker det var bra jobbat. Bara att ni lagt tid på två spår är guld värt. Till skillnad från T-bone gillar jag att dte inte var några berms. Om det är för lätt i barnbacken så blir det stort steg till nästa backe.

Nedre hoppet hörde jag många som klagade på vid lillbanan. Och så var det ett träd som stack ut lite långt precis när man lämnade skogspartiet.

Kanske kan ni ta en hundring istället för 80:-? Jag tror ite ni skulle få ovänner då.

Är det möjligt att åka två per lift? Något att fila på kanske?. För kön var faktiskt tillrcäkligt lång för att det skulle gå snabbare att gå upp.

Ja, sluthoppet i nyb.banan blev lite sorgset efter ett tag. Det kommer åtgärdas imorrn och vara tillbaka i (hållbarare) form till den 6'e. Även trädet kommer att åtgärdas.

Fortsätter det att vara så mycket folk på åkdagarna får vi nog försöka dra igång även den andra liften. Det var ingen som räknat med den fantastiska uppslutningen. En glad överraskning, även om det blrv lite väl lång kö emellanåt...

Jag tycker det mesta var kanon!
Framförallt alla glada miner och vänliga råd. Håller med om att det var kanon med hjälp vid liften (klarade mig från liftvurpor:-).

Nu är jag en total DH-novis (som bara körde bebisspåret) å då kom jag å fundera på följande:
- Lite fläskigare berms, så man kan ladda mer och gärna med uthopp
- Högfartshopp, de tre hoppen som fanns var helt OK men jag skulle tycka det var kul med något flackare högfartshopp utan så mycket läpp oxå. Nu var det svårt att sätta hoppen då de var ganska branta (kul övning dock). Blandning förnöjer och jag skulle kunna tänka mig att göra om sista hoppet till en tabletop/motsv på ca 1 meter som man kunde behålla farten över.

Fick för mig att liften gick lite fortare framåt 2-tiden...

På det stora hela ett kanonevent! Den 6:e står jag i HNS tält så jag får hålla mig till nästa gång.
/Oscar

Kan glädjande nog meddela att de trasiga liftbyglarna kommer att vara utbytta till den 6'e och att det även kommer vara fler byglar för att förkorta liftkön. Dessutom kommer vi öka farten på liften. Förhoppningsvis kommer detta att kapa ner väntetiderna rejält.

Nybörjarbanan:
Det första hoppet kommer slipas till så att det inte är lika mycket kick och förhoppningsvis ge bättre flyt.
Bermsen innan skogen kommer att få en översyn imorron och sluthoppet likaså. Det är inte helt klart hur sluthoppet kommer att se ut, men vi ska lösa problemet med att det blir ett dike i upphoppet åtminstone.

Tävlingsbanan:
Området klipphällarna/stenkistan ska få en genomgång även det och eventuellt öppnar vi upp en ny linje där för att höja farten igenom det partiet.

Tillbaka
Topp