Genarp Onsdagar 18.00

Örjan

Ny medlem
Genarp Onsdagar 18.00
Genom Happy blev vi ett gäng som körde en runda i Genarp igår.

Några drog iväg på en runde på 2 timmar. Fina stigar, perfekt väder och bra sällskap - bara att trampa på..........

Gemensam överenskommelse om att fortsätta Onsdagar 18.00.
Även helger, Lö och/eller Sö 10.00
Vi kommer köra runt 2 timmar på onsdagar.

Fler är välkomna!

//Örjan
"Kör ni - så väntar jag därnere"

Genarp Onsdagar 18.00
Jo det blev ju i alla fall 2 grupper:-)

Vad vet jag. Ni bara pep iväg, och vid nästa ställe där stigen delade sig hade jag inte en aning om var ni hade tagit vägen:-)

Nu var det ju tur att jag hittar på varenda jäkla stig där ute, så jag löpte ingen risk att bli upphittad av bärplockarna i höst .
Om inte så hade det varit fruktansvärt taskigt att dumpa någon i terrängen:-).
Vad ska man säga?
Jo, som HappyEpic har vi en del att lära oss från gänget i Göteborg:-)
Synd att ni inte fick se de riktiga pärlorna bland stigarna, men.....nu har jag ju dem för mig själv ett tag till:-)

Jag har också en del att lära.
Fast jag har haft diabetes typ1 sedan barnsben har jag aldrig lärt mig att det inte är alla lekar som man kan leka med de andra barnen.:-)

Jag är där på Onsdag 18.00
planeringen för min del är att jag kör 60-80% av min maxpuls i 2 timmar.

sen får rejsputtarna köra med eller köra för sig själv eller hänga på:-).

men det va skoj att träffa er

vi ses
Jan

Post Ändrad (04-05-06 18:37)

Genarp Onsdagar 18.00
Nu fick jag riktigt dåligt samvete för att vi drog ifrån, jag trodde att vi informerat er andra om att vi tänkte dra iväg i snabbare takt.
Min avsikt var cykla i skogen och inte trekka runt i Genarps by och fotografera.
Till nästa tillfälle så kan vi ju dela in gruppen i ett långsamt och ett snabbare gäng så slipper vi sura miner:)

Mvh Bertil

Genarp Onsdagar 18.00
Här finns inga sura miner Bertil:-)

Vi va ju ju tvungna att köra genom Genarps by för att komma till de stigar som jag skulle visa er. Nej, infon om att ni skulle dra iväg lite snabbare kom aldrig fram innan vi startade.
Ja, jag märkte att ni hade bråttom. Efter vi hade tagit gruppbilden så hann jag inte plocka ner kameran i ryggan innan ni va borta:-)

men, whatever...

ha det
Jan

Post Ändrad (04-05-07 11:42)

Genarp Onsdagar 18.00
LasseN:

Tror bara det finns ett Genarp i Skåne(känner någon till fler Genarp i Skåne så rätta mig)

3 mil nordost om Malmö.

Hann inte kolla i Onsdags om det var några tjejer med,vi hade så bråttom:-)
ska kolla det på Onsdag när jag kör i den långsamma gruppen:-)

ha det
Jan

Genarp Onsdagar 18.00
Sl-9:

nu va jag online så jag tar chansen att kunna stoppa vad jag kände va på gång, annars blir det säkerligen jag som får på fan.:-)

ett gäng på 7 cyklister med olika förutsättningar och med en ganska luddig formulering om vad turen gick ut på sticker ut för första gången.

Jag hade fattat det som att jag skulle visa en del stigar som ligger långt ifrån Skåneleden, ner mot skogarna runt Topeladugård och Sturup som ett alternativ till de hårt traffikerade stigarna på Skåneleden. Andra va ute efter att köra ett hårt XC-pass.

Där va ingen i gänget som var taskig. Jag tyckte det verkade va ett roligt gäng. (passa er snart kommer jag stå på toppen och vänta på er:-).

Jag håller helt med Bertil om att man bör dela upp gruppen efter förutsättningar och mening med turen så händer inte sånt som hände i Onsdags.

glad helg
Jan

Genarp Onsdagar 18.00
Bra förklaring....men jag tycker man kan konversera med varandra så man inte står där i skogen alldeles ensam!=(

Men huvudsaken är att alla hade kul.

Genarp Onsdagar 18.00
Hej alla cyklister i Skåne.

Gemenskapen fortsätter!

Igår var vi fler är en som trotsade vädret och var happy (betyder ungefär glad/trevlig) på en X-C runda i Genarp på en och en halv timme.

När väl kroppen kommit igång så märktes inte regnet.

Hoppas det kommer ännu fler nästa vecka. Med lite tur blir vi mer än en grupp då, så att alla får köra i sitt tempo.

Det kommer rulla på varje onsdag 18.00.
(Även när det regnar kommer "di hårde pöjka å tösera va där".....)

//Örjan - kör ni, så väntar jag därnere.......

Genarp Onsdagar 18.00
Jag fick köra min runda kl 15.00 igår pga jobb.
Men det va trevligt mellan skurarna

Vi ses på Onsdag:-)

"uppskattad för att jag inte kommer först":-)
Jan

Genarp Onsdagar 18.00
Vi kör en runda i idag, hoppas att solskenet fortsätter som det är inne i Malmö nu.
18.00 gäller som vanligt.

Vi koppas på en X-C grupp, och en lugnare grupp.

Vi ses!

//Örjan

Genarp Onsdagar 18.00
Gäller Genarp fortfarande?? Jag är relativ ny på MTB (kört landsväg) och letar efter bra
"slingor" eller klubbar kring Lund: hade varit tacksam för lite info..

/Robban

Genarp Onsdagar 18.00
Vi är ett gäng som kommer att köra imorgon kl 18 från Genarps IP. Vi tillhör ingen klubb utan känner varandra från Höllviken-Skanör-Falsterbo, där samtliga bor. Häng på imorgon om du är intresserad. Det blir 3,5-4 mil och tempot i gruppen skiftar, men vi vänder och hämtar dom långsammare.

Jag har tänkt att försöka hänga på Cyklistens MTB-träningar fr o m nu, och dom brukar utgå från Skabersjö ett par dagar i veckan. Mer info har bl a Edward K och jag tror det finns andra trådar om detta också.

Genarp Onsdagar 18.00
Kul med Skånecyklister!

Varför inte ta o vidga era vyera o testa en enkel multisporttävling. grenar: löpning, MOUNTAINBIKE! och paddling. total tid för att ta sig runt banan är ca 6h.

Tävlingen är för motionärer ingen elit.

Blir någon intresserad kan ni gå in (och anmäla er!) på www.aktivmera.se kolla under "nyheter" för att komma till tävlingen.

Mvh

Martin

Genarp Onsdagar 18.00
Finns det någon i skåne som cyklar på helgerna.
Jag jobbar till kl 6 varje dag så jag hinner inte till genarp på onsdagarn.
Sebastian

Genarp Onsdagar 18.00
Var i Genarp brukar happygruppen samlas? Skulle vara kul att prova. Har dock ingen större vana men jag tar mig fram hyggligt.

Sebastian: Jag brukar försöka cykla lite på helgerna också. Var bor du?

Genarp Onsdagar 18.00
Vi brukar samlas på parkeringen till Genarps IP.

Vad det gäller helger så brukar det alltid finnas ett gäng som cyklar men det är inte lika organiserat vad det gäller tid och plats.

Ett tips är ju att skicka PM till mig eller Litespeed för att komma med i den inofficiella mail-listan som finns.

//Ola

Genarp Onsdagar 18.00
För oss Sydskåningar som använder Genarp som främsta MTB-ställe har jag nu skapat en grupp och maillista på yahoo.

Så anmäl er nu så att vi kan använda denna lista i för att samla ihop folk för att cykla.

Skicka ett mail till:
Genarpscyklisterna-subscribe@yahoogroups.com

Mvh Ola

Tillbaka
Topp