Generisk tubelesstejp

MagerValp

Aktiv medlem
Generisk tubelesstejp
Det är lite tröttsamt i längden att köpa dyra 10 m-rullar med tejp. Tesa 4289 bandningstejp går att få billigt i 66 m-rulle, men den är om jag förstått rätt av den plastiga hårda typen som jag inte är speciellt förtjust i att jobba med. Om man vill ha något av den mer sproingiga typen a la Muc-Off/Milkit/DT/m fl (laminerad vinyl + PET enligt Silca-Josh), finns det någon generisk variant som är billig och funkar bra? Helst då 32-35 mm bred för att passa i30-fälgar.

3M 8992 har nämnts i någon tråd, men verkar inte produceras i någon bredd mellan 25 mm och 38 mm.

Generisk tubelesstejp
Halv-OT, men varför behöver du så mycket tubeless tejp? Jag har flera rullar DT tejp som har hälften kvar för att jag bara behövde tejpa ett hjulpar. Jag har ännu aldrig behövt byta tejp, förutom dåliga plasttejp som satt på Specialized hjul.

Generisk tubelesstejp
Halv-OT, men varför behöver du så mycket tubeless tejp?
Dels har vi många cyklar, dels bygger jag hjul (fyra än så länge, femte på gång), dels lyckades sonen köra sönder bakhjulet så jag fick riva och bygga om, men det projekt som enskilt dragit mest tejp är fatbikehjulen. Var en jäkla resa innan jag fick pli på mina Sun Ringlé och får man det inte tätt är det ju bara att riva och göra om. Nu har jag ett par nya DT-hjul till fatbiken som också trilskas...

Tillbaka
Topp