Ok, oklart varför jag höll det hemligt men tror det är någon form av rädsla för att folk kommer tycka jag är tokig och därtill helt insnöad på ett enda märke. När det kommer till känslor är man inte alltid helt objektiv och jag har någon form av förkärlek till Genesisramar och när de släppte en uppdaterad variant av sin Vagabond till 2025 så tyckte jag den såg för jäkla bra ut. Inte som bockstyrecykel egentligen av lite olika anledningar, men väl som mtb - förutom sadelrör och kedjestag då.
Inte helt nöjd med färgen kanske, men det är sällan man får välja färg på cyklar...
Visa bilaga 832895
Visa bilaga 832896
På bilderna gissar jag att det är storlek large. Har nog inte sett en enda bild på en ram som ser riktigt stor ut, och det finns inte en enda bild någonstans på en dylik ram med rakt styre vad jag har kunnat hitta. Så man får visualisera lite grann.
Tror den kommer bli kalasbra som ATB och för det mesta som jag tänker mig, även om den inte blir optimal på varenda liten punkt. Supersvårt att komma dit när man har så specifika önskemål som jag har..
KLÅPARVARNING!
Nu när jag skrev det här inlägget gjorde jag en grej som jag inte ens tänkt på förut. Kollade geo mellan L och XL, men har som sagt inte ens haft tanken på L då en bockstyrecykel alltid är för kort hur man än gör i princip. Ser då att large bara är 1,5 cm kortare än XL, men däremot så har den 5 (!) centimeter kortare sadelrör. Suck! Trodde inte det var så längre att cyklar bara byggde på höjden när de gick uppåt i storlek. Vad gör jag nu? Ändrar till L? Vill ju verkligen inte ha en kortare cykel än den här i XL..
Visa bilaga 832898
Visa bilaga 832897
Visa bilaga 832899