Ger du blod? Står du i donationsregistret?
Bara att
> säga till sköterskan att man är spruträdd så tar
> de hand om er på bästa sätt, distraherar er eller
> så. ;-)
>
> /Leo
>
>
> ------------------------------------
> ...man lever bara en gång...
Jag skulle ge blodprov när jag var hos doktorn för ett tag sedan. Jag sa att jag var spruträdd. När jag kliver in hos sjuksöterskan så har dom letat fram den mest vindögda sjuksyrran i Sverige. Jag trodde att det var dålda kameran. Jag ville fråga om dom hade någon annan syrra, men jag tyckte det var lite elakt också.
Jag berättade även för henne att jag var spruträdd. Men hon sa att mina ådror var så ytliga att det var enkelt att ta blodprov. Fast hon punkade min blodåder iaf och det gjorde sååå hemskt ont. Jag var nära att nita syrran. Blodet flöt ut under huden och var helt blå och jag kunde inte böja armen eller cykla på en vecka pga det. Det var som en hemsk mardröm.
Förresten, blir inte ni svagare av att ge blod dagarna efter?
Fan va arg jag blev. Sedan dess har jag blivit mer rädd.
> säga till sköterskan att man är spruträdd så tar
> de hand om er på bästa sätt, distraherar er eller
> så. ;-)
>
> /Leo
>
>
> ------------------------------------
> ...man lever bara en gång...
Jag skulle ge blodprov när jag var hos doktorn för ett tag sedan. Jag sa att jag var spruträdd. När jag kliver in hos sjuksöterskan så har dom letat fram den mest vindögda sjuksyrran i Sverige. Jag trodde att det var dålda kameran. Jag ville fråga om dom hade någon annan syrra, men jag tyckte det var lite elakt också.
Jag berättade även för henne att jag var spruträdd. Men hon sa att mina ådror var så ytliga att det var enkelt att ta blodprov. Fast hon punkade min blodåder iaf och det gjorde sååå hemskt ont. Jag var nära att nita syrran. Blodet flöt ut under huden och var helt blå och jag kunde inte böja armen eller cykla på en vecka pga det. Det var som en hemsk mardröm.
Förresten, blir inte ni svagare av att ge blod dagarna efter?
Fan va arg jag blev. Sedan dess har jag blivit mer rädd.