Gesunda - köra egen eller hyra cykel

waqr

Medlem
Tänkte ev sticka till Gesunda nästa helg men funderar lite på hur jag ska göra med cykel. Har en Spark 940 idag men funkarden för lederna därborta eller är det bättre att hyra en mer downhill anpassad cykel när man kommer dit?

Jag håller med! Körde min dåvarande Stumpjumper Evo i Järvsö utan några större problem, men Gesunda är ett snäpp upp i stök om man bortser från Kristin i Järvsö. Mitt bakhjul rasade och allt satt löst ?
Dock kan du ju kolla i Världens lättaste Spark-tråden för att se hur det går att köra med en megalättad Spark där ?

Precis hemkommen från Gesunda. Bodde där över natten med familj för Siljan Runt. Mycket landsvägshojjar Mao.

Vi hade ett släp med möbler och cyklar, och låset vart knipsat. 2 cyklar togs. Min Canyon Aeroad samt en Trek heldämpad rök.

Efter polisanmälan, febrilt sökande i området och samtal till arrangörer för Siljan Runt innan start så erbjöd Gesunda Bike park efter att vi fick låna cyklar som plåster på såren för det som hänt inkl liftkort.

Det var verkligen ett lyft mitt i allt som hänt och barnen jublade av glädje.

Det var Giant heldämpade hojjar. (Dålig på märken och modeller, men ganska säker på att det var mer en renodlad DH hoj. Sram växelgrupp.

Så vill passa på att lyfta Gesunda Bike park för att de var super trevliga människor som gjorde detta till oss.

Efterlysa en Canyon Aeroad - 17 med Skivbroms, Ultegra växelgrupp och Quad Lock fäste (blå och svart) på vänstra styret.

En svart Trek 26" heldämpad (xfusion dämpare) med blå och grön text. Shimano XTR växelgrupp.

Skulle gissa på att det var just Siljan runt som lockat dit proffs-tjuvarna. (=Proffs packet). Tycker ofta man läser om stulna cyklar i samband med större tävlingar.

Octagon sa:
Skulle gissa på att det var just Siljan runt som lockat dit proffs-tjuvarna. (=Proffs packet). Tycker ofta man läser om stulna cyklar i samband med större tävlingar.
Så är det nog. Polisen nämnde att 15-20 cyklar var anmälda som stulna 07:30. Och det var mellan Leksand och Gesunda som jag förstod det..

Sjukt tråkigt att höra om stölderna.

Har helt klart blivit mer sånt här i trakterna. Förr var det fyllestölder osv, man hittade cykeln under en bro en vecka senare. Nu ryker cyklarna och förutom kärringhondor så syns de aldrig mer till. Stjäls från både förråd, cykelställ på bilar och allt möjligt.

Tillbaka
Topp