Gesundaberget

Gesundaberget
onegear sa:
Henrik83 sa:
Stora problemet (när det blir mycket folk) med liften är väl att den stannar vid varje på- & avstigning. Låt folk trilla & lära sig istället :-)
Japp så är det... hoppas på att det blir lite mer flyt nu och snabbare manövrar.

På lördag smäller vi upp portarna till en ny säsong där det blir lite mer lite bättre och mycket roligare här på berget på flera år.
Redan 9-10-11/6 har vi hela sköna gänget här som kör Enduro Sweden Series. Midsommar i Dalarna går ine av för hackor så vi kör väl en knätofs dh helg då. Under juli månad bygger vi färdigt den gröna leden Caro-Line hela vägen ner. I början av augusti byggs den gamla 4X-banan om till något riktigt kul... håll utkik på vad det blir.
2-3e september blir det Scandinavian Downhill Cup i Tävlingsspåret.
Den sista söndagen i varje månad körs Gesunda DH-cup för er som vill rejsa lite men inte i de blodigaste spåren. Ingen licens eller annat tjafs, bara skoj.
Byggde ihop en skojig hoj av lite grejer på verkstan ikväll... Giant Glory Disco ?

Har du nån hoj så jag får cykla lite på söndagen efter endurot? ;) testa ett par repor eller så :D

Gesundaberget
+1

Till och med lilla jag kommer dit på dubbelpremiär :) Ska bli superskoj att damma av DHn och uppleva Gesunda för första gången!

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    478.5 KB · Besök: 68
Gesundaberget
Oj vad jag längtar dit. Hade som sagt var tänkt åka med familj helgen som kommer men det fick bli järvsö pga ESS-tävlingen. Men ska verkligen försöka komma upp senare i sommar!

Gesundaberget
Men ge dig nu! Du fick ju din förra annons-reklam modererad!

Jag ser inte problemet? Att jag får sålt min cykel och löser transport till ev. ny ägare till Gesunda? Hur fan kan det vara "fel"? Moderator får gärna ringa mig och förklara så jag kan förstå.

Edit: det finns inget att förklara. Läs reglerna:
Inget köp-och-sälj på forumet
Annonser av det slaget hör hemma på Köp & Sälj och inte i forumet. Punkt.
/mod

Senast redigerad av en moderator:
Gesundaberget
Annonser ska ligga i köposälj. Inte i varje tråd du kan hitta. Enkelt eller hur? Kan du köra cykeln land och rike runt, skriv det i annonsen.

Senast redigerad av en moderator:
Gesundaberget
Det finns en köp- och säljdel här på Happy för annonser. Om alla läger upp sina annonser i fyra, fem trådar som du gör blir det inte mycket annat att läsa om än beggade prylar.

Gesundaberget
Var & slira runt lite i leran idag, bra skit, helt klart. Rätt sönderkört på sina ställen, men även rätt tillpiffat på vissa andra. Blir nog svinbra det här!

Gesundaberget
Henrik83 sa:
Var & slira runt lite i leran idag, bra skit, helt klart. Rätt sönderkört på sina ställen, men även rätt tillpiffat på vissa andra. Blir nog svinbra det här!
Kul å slira runt! Det har varit en rätt kall maj månad så det finns fortfarande snö kvar på några ställen. Trippel J (SS6) är precis upptinad och kommer få en massa kärlek den här veckan. Övriga spår är jättefina tycker jag.
Lite trögt med anmälningar till helgens ESS no:3 av någon anledning... Kom igen nu och anmäl er!
Blir jäkligt roligt att följa eliten då båda bröderna Kangas, Robin Wallner, Zackarias Blom Johansen och David Axelsson kommer. Damerna är samlade också med ett tiotal startande.
På lördagkväll kör vi en grillning nere vid Kattis Kafé så slipper man åka någonstans för kvällsmat.
Välkomna!

Gesundaberget
Med obligatorisk integralhjälm och ss under liften är nog enduro en eufemism. Jag återkommer och finkör någon annan gång. Djävla gött att berget lever igen!

Gesundaberget
Tjock-Jonne sa:
Med obligatorisk integralhjälm och ss under liften är nog enduro en eufemism. Jag återkommer och finkör någon annan gång. Djävla gött att berget lever igen!
Ja berget lever igen! Å integralhjälm är för allas säkerhet då vi annars kanske måste madrassera en massa på 6-8 SS, för fort går det... Vi kör inte Under Liften eller Malin Lindgren spåren längre utan Skogsmys, Älgspyan, Stökspåret,Bonzai delar av Magic och Caro-Line bla...

Bilagor

• IMG_20170606_195133.jpg
    IMG_20170606_195133.jpg
    593 KB · Besök: 65
  • IMG_20170606_192518.jpg
    IMG_20170606_192518.jpg
    521.2 KB · Besök: 66
  • IMG_20170602_121943.jpg
    IMG_20170602_121943.jpg
    686.5 KB · Besök: 67
Gesundaberget
Såg att ni lanserat en ny hemsida, ser kanon ut. Men jag saknade xcelerator under lederna, är den inte öppen i år?

Blir premiärsväng under midsommarhelgen, det ser man verkligen fram emot.

Senast ändrad:
Gesundaberget
tpn sa:
Såg att ni lanserat en ny hemsida, ser kanon ut. Men jag saknade xellerator under lederna, är den inte öppen i år?

Blir premiärsväng under midsommarhelgen, det ser man verkligen fram emot.

Du är så välkommen! Jaså är det Xelerator som är bortglömd i år? Den är öppen och lite omschejpad och välmående. För två årsedan glömdes Stökspåret bort på info tavlan på toppen... Hehehe...

Gesundaberget
Xcelerator, gjorde mitt första gap-hopp av misstag, bara följde efter framförvarande cyklist, har inte vågat köra den igen vad jag mins. =)

Gesundaberget
Ja team Ibis med Robin Wallner och Zackarias Blom Johansen kommer och båda bröderna Kangas, David Axelsson och Vilse och 5an från Gbg Daniel Bagge och Tompa och lite gamla downhill hjältar från förr med Janne Lundman och Johan Engström bla. Blir kul det här ?

Gesundaberget
Den där liften verkar ha gjort sitt och verkar gå sönder titt som tätt.

Hoppas de får i ordning på den, vore väldigt pinsamt om liften inte skulle fungera en tävlingshelg.

Hur kommer det fungera egentligen med lift för de etapper som har transport på det sättet. Jag hittar inget, men jag får intrycket att man måste köpa liftkort för tävlingsdagen. Eller är det bara jag som är dum...?

Tillbaka
Topp