Här ser jag att jag är omnämnd som 1/2 getto.
Och det här att tävla på mtb i veteranklassen går ju ganska bra. banan i går var grym på flera vis, dom få grusvägar som fanns gick uppför så där var det svårt att få återhämtning och resten av banan gick på singeltrack genom bokskogen så även om det gick lite utför fick man stå och pumpa med benen.jag gick ut hårt så inga konkurrenter kunde glida iväg och jag själv fick köa på någon stig. Men efter nån mil låg jag på rött och fick släppa iväg gubben som vann h40 ,efter ytterligare en mil kom gubben som kom 2:a ikapp och vi körde ihop ett tag . i långa slakmotan innan varvning fick jag släppa iväg 2:an också och hade därmed blivit ifrånkörd/grillad två gånger när ett varv var kvar ...
Så sista varvet handlade mest om att försöka behålla lite av farten i dom rökta benen, vilket nog gick ganska bra ändå, Björklund som kom 9 i elit låg hundra meter bakom nästan hela varvet. När det var 10km kvar såg jag silvergubben och var typ 40m bakom när vi gick in i slakmotan då 5km var kvar, men då fanns det inget kvar i mina ben heller, fick nästan gå ner på ettan och var rädd att jag skulle få gå där jag varvet innan kört i 25 . Tappade 3min sista 3km ...