Intressant runda:
Vi startade som sju tappra eller kanske som sju vågade (för er som sett den filmen). Men ganska snart blev Matte avställd med ett bakhjul som hade gjort sig bättre på kvällens tacobuffé.
Sex kvar.
Sedan tröttnade Prophet på svettotempot och rullade av klungan. Antar att du inte ville agera bromskloss Andreas, men vi väntar alltid. Det tillhör ju ghettokonceptet. Nästa gång jag blir avhängd i skogen förväntar jag mig att någon väntar på mig med.....
Hursomhelst fem kvar.
Bang skruvade upp farten ytterligare ett snäpp och nu blev det åka av. Vi började flåsa som gamla trötta ånglok där bak i kön. Per klev åt sidan vid fikastoppet.
Fyra kvar.
Och det antalet räckte nästan hela vägen till Åbyplan. Men lagom till ghettospurten så drog Rollo upp en monsterspurt och mina ben dog helt. Avhängd innan Åbyplan och Lingon, Rollo och Bang rullade triumferande in på parkeringen där Bang låg i spetsen.
Dessutom så bjöd rundan på en personlig seger för mig. Jag har alltid fått kriga lite extra när det kommer till de mer tekniska och snirkligare partierna. Idag flöt allt bara på:
Första korta, branta och sneda hälldroppet: Check!
Andra längre hälldropet (dödsdroppet?): Check!
Det beryktade Attilas dropp: Nybörjare som jag är på det droppet så bokstavligt "flög" jag bara över det. Check!
Vet inte om jag missat något dropp, men om jag gjort det så....Check!
Härlig cykling ikväll med andra ord!
Och jag förväntar mig att se Andreas taggad och laddad igen nästa tisdag :-)