Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nej de är cf PRO modellen, men de är gaffel vinkeln och långa kedjestaget som fick mig att fundera en extra gång..Ingen erfarenhet. Geon skvallrar om att den är väldigt utförsorienterad. Hög stack och långa kedjestag ger vikt på framhjulet utan att du behöver hänga över styret när det lutar utför. Är det instegsnivå på komponenterna så lär vikten hamna runt 16-17 kg. Mindre kul på stigen med andra ord.
TackarLite ljummen recension. Summeringen är att den passar bra för nybörjare då den verkar vara rätt snäll och plush. Men verkar inte vara rappast stan när det gäller vanlig stig. Den har som sagt långa chainstays vilket är trevligt nedför, speciellt om du är lång och funderar på att hugga en large eller XL, vilket skapar en bra balans med lång reach.
![]()
The Ghost RIOT Trail Full Party – In our big 2024 trail bike group test
How did the Ghost RIOT Trail Full Party fare against the competition in our big 2024 trail bike group test?enduro-mtb.com
Det är dessa som gått och går på Vallåsen som hyrcyklar. Jag fick testa några minuter på en när en vän hade hyrt, så har ingen personlig erfarenhet förutom att ”plush” låter precist.Någon som har erfarenhet av ghost riot am? Som vill dela med sig av en recension?
-hur är det utför?
-hur går den på ”vanliga” stigar? Är de ens lite kul eller bara jobbigt?
Tack och bock
Om du har XL så köp den här:okej, blir ju inte allt för sugen.. trots att jag hittat den för extremt bra pris.. så är det någon aom har tipps på en trial/enduro 130-150 slag bak 140-160 slag fram och lite kortare kedjestag, gaffel vinkel på ca 64-64,5 och ett osalgbartpris så hit me up!
Jag har sätt den men är tyvärr stl L på den… annnars är de öppet mål! Tack för tipsetOm du har XL så köp den här:
![]()
Spectral 6
För metallälskare – SPECTRAL 6 ger seriös stigprestanda i ett tillgängligt paket. Med en pålitlig konstruktion som kommer att fortsätta att fungera bra, cykeltur efter cykeltur.www.canyon.com
www.bike-discount.de
Har varit lite halv sugen på den fast 9.0 men den är väl uppe i 2300euro nu. Dämparna på den lockar lite mer..Hade jag köpt en trailhoj till oslagbart pris idag hade jag köpt den här tror jag:
Bra specs ju!![]()
SLIDE TRAIL 8.0
Highlights of the SLIDE TRAIL 8.0 With 150 mm of travel, it glides effortlessly over uneven terrain and absorbs bumps for a smooth ride on any trail. The RockShox Deluxe Select+ shock works in harmony with the suspension fork to...www.bike-discount.de
Okej, så med en slide trail är de inga problem att studsa runt lite utförs också? Kör mesta dels i hellas i Sthlm men vill kunna köra lite ”enduro-aktigt”Jag hade en Radon Skeen Trail som downcountry-hoj. Tror det är samma ram fast annan dämpare/gaffel bara, men kan ha helt fel. Den funkade väldigt bra som stighoj och hade inga issues egentligen. Det enda negativa var att den inte rymde en lång dropper. Tror jag betalade 1600 euro för en med Pike Select och SLX-växlar, väldigt prisvärt.
Jag flyttade sent till Göteborg och här var det lite lite med 120/130mm slag![]()
Det är nog en perfekt hoj för Hellas som är en bra blandning av XC och några branta utförs. Körde min Skeen Trail runt Görväln mest som är ganska likt Hellas.Okej, så med en slide trail är de inga problem att studsa runt lite utförs också? Kör mesta dels i hellas i Sthlm men vill kunna köra lite ”enduro-aktigt”
Okej, tack för svaren!Det är nog en perfekt hoj för Hellas som är en bra blandning av XC och några branta utförs. Körde min Skeen Trail runt Görväln mest som är ganska likt Hellas.
En till fråga, hur låg du storleksmässigt? Jag är 186cm och ligger väl mellan dom, något mer åt 20”Det är nog en perfekt hoj för Hellas som är en bra blandning av XC och några branta utförs. Körde min Skeen Trail runt Görväln mest som är ganska likt Hellas.
Jag hade en 18", är 175cm-ish. Tyckte den passade bra. Men jag har å andra sidan kört en hoj med 470mm (radonen hade 454) reach på sistone som också funkat så det beror lite på vad du kommer ifrån för cykel och vad du föredrar.En till fråga, hur låg du storleksmässigt? Jag är 186cm och ligger väl mellan dom, något mer åt 20”
Okej, tack. Har en allebike mb31 Discovery stl xl, sitter okej på den, något mindre hade också gått, får mäta och kika. Tack för svaren!Jag hade en 18", är 175cm-ish. Tyckte den passade bra. Men jag har å andra sidan kört en hoj med 470mm (radonen hade 454) reach på sistone som också funkat så det beror lite på vad du kommer ifrån för cykel och vad du föredrar.
Skulle säga att 20" är för liten för dig. 22" känns mer passande. Ta en titt på geometrin här för lite mått och jämför med din nuvarande (om du har någon just nu). https://www.radon-bikes.de/en/mountainbike/fullsuspension/slide-trail-al/slide-trail-al-80-2023/
Snyggt, tack.Instämmer med Manneblask om 22". Kompis trampar omkring bekvämt på en 20" Radon Slide och är omkring 180cm lång, vid 186 känns ett steg upp i storlek rimligt.
Tror inte du behöver vara orolig för att ta den utför lite tuffare stigar. Det är ingen DH-hoj men kompisen har använt sin på många röda stigar i bikeparks i bekväm amatörfart.
Tyvärr bara upp till L, hittar ingen storlekstabellÄr de radonen som är den som är mest bang for the buck eller har vi någon annan tok-rea man inte får missa?
Okej, förstår.. förmodligen är man för nördig och kollar mått som inte är i paritet med den nivå man cyklars påJag kör fortfarande runt på en radon slide 150 från 2016. Geometrin och komponenterna har ändrats sedan dess men som glad amatör utan större dh-ambitioner har den funkat bra. Efter småbarnsåren vill jag komma igång med mtb igen och har snöat in på geometri och cockpit-setup. Vilken kombination av komponenter och vinklar som ger en cykel rätt känsla verkar svårfångat och såklart högst personligt, både kroppsform och erfarenhet. Ska försöka besöka nån prova på dag för att jämföra lite. Vissa hävdar att korrekt RAD är nyckeln till rätt känsla men jag kan inte bedöma det där. Kolla upp på Google annars för massa åsikter :)
Just det med sadelröret är en sån grej som jag också brukar ha problem med, men det har mest varit på hojar som har lite äldre geometri. Nuvarande hoj har 370 reach med väldigt kort sadelrör, jag hade utan problem kunnat ha en 20" Slide men sadelröret är alldeles för långt för min smak.Okej, förstår.. förmodligen är man för nördig och kollar mått som inte är i paritet med den nivå man cyklars påhaha
Vad är RAD? Har läst de någonstans men inget jag kommer ihåg
Det jag är orolig för på 22” på radonen är att seat-tuben är otroligt lång.. 2cm än på min mb31 Discovery xl som känns i längsta laget..
Har sett Torques och hört om Spectrals som spricker vid övre dämparfästet, nog mycket för att få mig avskräckt.Prisvärd, borde fungera ok på stigar med. Alla storlekar finns verkar vara tillgängliga när jag kollade nu
Visa bilaga 793634
den är nog prisvärd men har försökt att sikta in mig på lite lägre prisklasser.. som tidigare tips en spectral cf för typ 18k.. sådana där drömdealer som aldrig kommer när man själv är på jakt, de är sådana jag letar efter.. även om de är nästintill omöjligtHar sett Torques och hört om Spectrals som spricker vid övre dämparfästet, nog mycket för att få mig avskräckt.
Har sett Torques och hört om Spectrals som spricker vid övre dämparfästet, nog mycket för att få mig avskräckt.
Min torque 2025 ram som jag fick nyligen såg då 100% identisk ut med min 2022 och 2024 ram.. Och 2024 ramen sprack i dämparfästet efter ett år. 2022 ramen i kedjestaget så vet inte hur dämparfästet där såg ut.Dom hade problem 2022 och 2023 med både dämparfästet och övere kedjestaget att det sprack men dom har återgärdat det nu och förstärkt.
Jag har en 2024 strive och har kompisar som kör nya spectralen och det har inte varit några problem än och då kör vi mestadels bikepark och enduro.
Min torque 2025 ram som jag fick nyligen såg då 100% identisk ut med min 2022 och 2024 ram.. Och 2024 ramen sprack i dämparfästet efter ett år. 2022 ramen i kedjestaget så vet inte hur dämparfästet där såg ut.
Som jag förstod det på killen på bikepath så trodde han att de gjort någonting bättre i det området men förstod det som ren spekulation.
Nu blir det propain spindrift istället.
Designen är ju densamma mellan spectral och torque i det området. Inte förvånad att min Torque sprack med andra ord.Okey fan vad surt . Kan vara så att geometrin på torquen inte ändrats på dom nya modellerna då utan att dom kör samma geo , har aldrig hört att det ska vara problem med torque dock utan bara spectral.
Vet inte var jag såg det och läste om det men där skrev dom iallafall att det ska vara löst enligt canyon själva men kanske är spekulationer som du säger .
Designen är ju densamma mellan spectral och torque i det området. Inte förvånad att min Torque sprack med andra ord.
Det trevliga med canyon är 6 års garanti för första ägaren och 2 års garanti från köpdatumet, som går att överföra. Och en magiskt bra kundservice. Och bra cyklar, sett till användarupplevelsen. Synd att grejerna inte håller bara.
Har fått ny ram 2 ggr, no questions asked. Har kontaktat dem via formuläret på hemsidan därefter fortsatt kontakt med mail. Snabb hantering, trevliga och väldigt smidigt över lag. Bra upplevelse, även om det är tråkigt att ramarna inte håller..Okey. Hur gick det fick du ny ram av canyon ? .
Ja deras support och garanti är riktigt bra bara man kommer förbi deras ai-chatt och får prata med den finska supporten . Vi får väll se jag återkommer ifall min strive bryter ihop men den har hållt lite över 1 år nu![]()