Giant XtC Comp ramar

fokusu

Ny medlem
Giant XtC Comp ramar
Känner att det snart är dax för en ny träningskamrat. Har sneglat lite på Giants XtC Comp 1.5 & 2.5.

Nån som har nån uppfattning om Giants kompositramar? Visst är det samma ram genon hela XtC comp programmet? Både 1.5 och 2.5 har v-broms som standard men jag antar att det inte är jättejobbigt att byta upp till skivor senare såvida det är skivbromsfästen på ramen.

Hur är det med storlekar, jag är 1.78 lång så det är antingen 17" eller 19" som gäller.

Desto mer information jag kan få desto gladare blir jag :)

Giant XtC Comp ramar
-Det är samma fina trefasgjutna carbonram hela linjen igenom.

-Ramen och gafflarna har skivbromsfästen,på några utav modellerna är även naven skivbromsförberedda.

- 1.78m.. då är det en Medium 19" Giant som gäller.

Giant XtC Comp ramar
Hyfsat prisvärda är de, de är jättebra. Själv kommer jag att åka på en XTC hybrid. Maken till fina detaljer får man leta efter... Sammanfogningen mellan kolfiber och alu är värlsdklass eller bättre. En xtc comp är inte sämre den... Men en hybridram är mycket billigare och knappast mycket sämre... Mitt stalltips.

Giant XtC Comp ramar
Har kollat en hel del på hybriden också. Verkar vara en mycket fin cykel det också.

Har alltid velat ha en komposit/karbon (eller vad det nu heter) så det blir nog en comp ändå.

Vad kör ni för storlekar?

Tack för alla tips och råd!

Tillbaka
Topp